Discos
Vota: +0


Sàmara (VerdCel) [2008]


Aparece en la discografía de
Comentarios

Sàmara és el tercer dels treballs publicats per VerdCel (llibre-disc-dvd). Fins ara sols dues variables, les espacials havien entrat al joc. Però ara al incorporar el temps, llavors es pot introduïr la vida d'una persona, i la història d'un poble.

En aquest sentit, a nivell de disc, VerdCel assoleixen un nou repte, el d'afegir al disc i al llibre (aquest cop de 100 pàgines), un curtmetratge-documental i les pròpies videoprojeccions (dels directes), així com un clip del senzill Arbres, software i un té.

La protagonista d'aquesta història és una dona, una dona de 90 anys, que a través de la seua vida fem, alhora, un recorregut pel segle XX. El llibre on hi és tot aquest treball conté 100 pàgines conté el còmic il·lustrat amb una qualitat exquisida, acompanyat de poesia.

Sàmara va comptar amb l'ofici del productor musical Borja Penalba, de l'actor Juli Cantó i del realitzador Octavi Masià; també amb la col·laboració dels escriptors: Isabel Clara Simó, Manel Rodríguez Castelló i Betlem Cuesta Cremades.

Les etapes d'una vida humana i la història d'un poble units en un sol arbre que creix a qualsevol indret; la sàvia que corre per dins seu en les dues direccions (artèries i venes, passat i present), injecta aliment a la llavor per a què - conscient del què és - es deixe caure, vole enllà pel seu pes, i arrele allà on aterre.

Excavar als orígens de VerdCel significa entrar dins les portes del temps d'un poble paradoxal, entre natural i industrial; de fàbriques vora riu, sènies, fil de vint i drapaires, metal·lúrgia i artesana manufactura, masos mecanitzats, amos i moviments sindicals, guerra i postguerra, república i dictadura, espais d'arqueologia industrial. Amb un entorn natural dibuixat de testimonis àrabs, pedregars, horts i bancals de secà, caves de neu, herbes aromàtiques, salts d'aigua i barrancs. Unes arrels d'un poble que VerdCel ens mostra a través dels ulls dels avantpassats, gent que ha viscut i ha construït aquest llegat; els processos històrics del segle XX contats ara pel relat d'emocions des d'un lloc i amb un prisma vital concrets, universalment humans.

Una dona nonagenària amb les seues vivències deixarà impressions als paisatges emocionals del nou treball dels VerdCel; com venen fent habitualment a partir de cançons, imatges (videojeing), textos i interpretació.







 
PUBLICIDAD
CANCIONES + EN ESTE DISCO
PUBLICIDAD

 

LO + EN CANCIONEROS.COM
PUBLICIDAD

 

HOY DESTACAMOS
Ateneu de la Cançó

por Xavier Pintanel el 24/03/2026

Una carta abierta impulsada desde el entorno del BarnaSants reclama la creación del Ateneu de la Cançó en Barcelona, un espacio dedicado a preservar y dinamizar la canción de autor. La iniciativa cuenta con el respaldo de seis de los ocho exresponsables de Cultura de la Generalitat en las últimas dos décadas, abriendo algunas preguntas que van más allá de la música.

HOY EN PORTADA
Novedad discográfica

por Xavier Pintanel el 27/03/2026

El compositor e intérprete Borja Penalba presenta "La suite de Parlavà", su segundo trabajo bajo la marca "Giròvag", un álbum de once canciones nacido de un retiro reparador que presentará en vivo este domingo 27 de marzo en La Fàbrica, en el marco del Ciclo de canción de autor BarnaSants.

 



© 2026 CANCIONEROS.COM