Minuts impossibles
el sol pessiga la popa del meu vaixell,
endreço tots els rampells de la matinada,
reposen tots els tensors de la meva pell.
De la punta de Garbí fins a la bocana,
pentino la bogeria dels meus cabells,
dibuixo el millor somriure a la meva cara
i pinto al cel que t'estimo sense pinzells.
Descalça va per la platja la meva dama,
rendit als seus peus s'adorm el Mediterrà,
saludo com un soldat i ella amb la mà alçada,
però s'escapa com les fades quan ja t'han enamorat.
Em moro quan la veig de cara a cara
i li diria hola estimada em podries contestar:
Per què sóc tan covard quan veig que t'acostes?
Per què la teva veu em fa tremolar?
Per què el meu cor és ple i he obert les comportes?
Per què els meus ulls no saben on han de mirar?
Per què no puc baixar-te estels invisibles?
Per què no sóc capaç de fer-me estimar?
Per què estic esperant minuts impossibles?
Per què no m'acaricien les teves mans?
La pàtina dels teus plors va quedar marcada,
quan va marxar a un altre port aquell mariner;
són records que es balancegen per estones
en un mar de papallones que no tornaran mai més.
Accepta'm aquesta rosa que està plena d'il·lusions,
no et punxis amb les espines com en altres ocasions.
Marxem cap a la taverna de l'escullera,
que avui canten havaneres i cançons de trobadors.
Ballem aquesta rumba marinera,
que la lluna ja ens espera per tastar els nostres petons.
(2001)
El músico y compositor chileno Patricio Castillo es el eje de una nueva investigación musicológica que se publica en formato libro bajo el título Patricio Castillo: un músico fundamental en el desarrollo de la música popular chilena, escrito por Víctor Navarro Pinto. El trabajo reconstruye la trayectoria de Castillo desde sus inicios en Quilapayún y Víctor Jara hasta su obra solista y su retorno tras el exilio.
Oro irlandés, el nuevo single Miguel Ríos, evoca un amor de juventud y sirve como anticipo de su próxima gira El último vals, que recorrerá los principales teatros de España entre 2025 y 2026
El músico y compositor venezolano Henry Martínez murió este 2 de octubre, según informó su familia a través de un comunicado en redes sociales. Autor de más de 200 canciones, su obra fue interpretada por voces como Pablo Milanés, Martirio, Marc Anthony, Jerry Rivera, María Teresa Chacín, Cecilia Todd y Gualberto Ibarreto.
El cantautor y poeta extremeño Pablo Guerrero, autor de A cántaros, murió a los 78 años en Madrid tras una larga enfermedad; su obra unió canción, poesía y compromiso político durante más de medio siglo.
La cantautora catalana Ariadna Veas publica su primer álbum, Bajo tierra, un disco autoeditado de ocho canciones en catalán, español e inglés, donde confluyen el folk, la sensibilidad poética y una profunda conexión con la naturaleza.