Columbia's Waters
"Good morning, Man!" I'm just a stranger, travelin' 'cross y'r land;
Do y' need a good workhand
On your big Grand Coulee dam?
I'd like to settle down but I'm forced to ramble all o' my time,
I'd like to settle down with this wife and kids of mine;
But a place to settle down my family
Is a pretty hard place to find!
I like to work. I work every time I can!
I got a callous in the palms of both o' my hands!
This ramblin' around from town to town
Goes hard on a family man!
I said I like to work, I don't like to beg and steal!
The harder I'm a workin' the better it makes me feel!
But my wife and kid get juberous
Everytime they miss a meal!
I'm a hardrock man, I was born in a hardrock place!
Back in my home place I was a man of high degree!
Nobody with a triphammer
Can knock as big a hole as me.
This Columbia River
Rolls right down this line;
Columbia's waters taste like sparklin' wine;
Dustbowl waters taste like picklin' brine.
The money that I draw from workin' at your Coullee dam;
My wife will meet me at the kitchen door stretchin' out her hand;
She'll make a little down payment
On our forty acre tract of land.
We'll work along this river, I'll sing from sun to sun;
I'll walk along this grass and listen to the factory hum;
Look what I've done gone and done.
Take some sow from off this mountain, mix it with some wind and rain!
Take some metal from yer mountain, melt it up again;
Stir it up with powers from Coullee's dam,
And you've got a big sabre jet plane.
Take some water from this valley, mix it up with snow;
Take my ramblin' family rollin' down this road;
Mix it up with sunshine
And, man, you ought to see the green things grow!
Una carta abierta impulsada desde el entorno del BarnaSants reclama la creación del Ateneu de la Cançó en Barcelona, un espacio dedicado a preservar y dinamizar la canción de autor. La iniciativa cuenta con el respaldo de seis de los ocho exresponsables de Cultura de la Generalitat en las últimas dos décadas, abriendo algunas preguntas que van más allá de la música.
Los cuatro referentes de la música chilena compartirán escenario el próximo 25 de abril en el Parque Estadio Nacional en la primera edición del festival Canción Nacional. El encuentro reunirá a figuras clave de la Nueva Canción Chilena y el Canto Nuevo en una cita concebida como acto de memoria colectiva y celebración.
El cantautor valenciano Feliu Ventura presentó el 12 de marzo en la sala Paral·lel 62 de Barcelona su nuevo disco Tot el que hem guanyat perdent (Todo lo que hemos ganado perdiendo), en un concierto dentro del Festival BarnaSants marcado por una sonoridad más rockera y electrónica de lo habitual. Acompañado por una formación en formato power trío con teclado y una escenografía minimalista, Ventura defendió las siete canciones del nuevo trabajo junto a piezas emblemáticas de su repertorio.
Ayer sábado, el Teatre Principal de Inca (Mallorca) se convirtió en el escenario de "60 anys de l’amor perdut", un emotivo concierto homenaje organizado por el festival BarnaSants para honrar la figura de Joan Ramon Bonet el undécimo integrante de Els Setze Jutges, coincidiendo con las seis décadas de su breve pero influyente trayectoria musical.
La cantautora catalana Judit Neddermann presenta Llibert, un tema dedicado a su abuelo fallecido hace dos años, en el que reflexiona sobre la vida y la muerte como un ciclo continuo. La canción, publicada en la misma fecha de su muerte, se acompaña de un videoclip rodado en espacios significativos para su memoria familiar.