Trage dia a nit
Per a omplir el seu cos d'alcohol i amor.
I l'omplia de trompades i crits.
Un detall per entendre'l molt millor.
Seguia sense por la seua historia.
I retornava als mateixos llocs.
Nit a nit, no perdia mai l'eufòria.
Un treball que segur que el fan molt pocs.
Senyoreta, l'estime, jo voldria... Plaf!
Pose'm una copeta de conyac... Flas!
Una herbeta de res. Com li diria... Clas!
Perdonau, un paquet de tabac... Tras!
Els dies d'ell gastaven i fruïen.
Persones amb amor al metall or.
Persones que manies no en tenien.
Car a ells no els fa ningú cap por.
Complidor, es donava al seu treball.
Assumia el paper triat per Déu.
Però si precisava algun detall.
Tot es tornava ràpid contra seu.
Jo crec que això de fer tantes hores... Plas!
És per donar una entrada pel pis... Flas!
Treball de peu demana mitges soles... Clas!
No entenc que al seu despatx hi tingui un Crist!... TRAS!
Ara la gent que passa al seu costat.
Se'l mira amb un esguard entendridor.
Ajupit, brut i sol dorm estirat.
En un racó de carrer acollidor.
Si es desperta i demana, no l'escolten.
Encara que d'orelles tots en tenim.
Si s'aixeca i s'apropa tots hi trotem.
Encara que el mateix molts hi patim.
La meua vida jo no l'he escollida... Plas!
No pense mal perquè em veu com em veu... Flas!
Em deixaria explicar el meu oblit... Clas!
Perdó si he molestar. Adéu. Adéu. TRAS!
La cantautora mexicana Natalia Lafourcade actuó en solitario ayer domingo en el Liceu de Barcelona en el marco del Suite Festival, en un concierto cargado de emoción radical, depuración estilística, mestizaje sonoro, dramaturgia íntima y canción de autor en estado puro. Sílvia Pérez Cruz fue su invitada en sensible abrazo musical.
El 22 de julio, más de una docena de artistas se reunirán en Barcelona para rendir tributo a Dioptria, la obra más emblemática de Pau Riba y una de las más referenciales para la Nova Canço. Con la implicación de sus hijos; De Mortimers, la banda que lo acompaño los últimos 20; y nombres como Maria del Mar Bonet, Roger Mas, Pascal Comelade, Oriol Tramvia o Rita Payés; el concierto se plantea como una celebración única de su legado.
El periodista e investigador cubano Humberto Manduley presenta La memoria girando en la luz: Santiago Feliú en mis recuerdos, un libro que rescata la figura del trovador cubano desde la memoria personal, recorriendo su obra, sus influencias y su lugar en la canción de autor contemporánea.
Con nuevas mezclas de Steven Wilson y el concierto completo en el Carnegie Hall de 1970, Still Living in the Past amplía el histórico recopilatorio de Jethro Tull y ofrece una inmersión exhaustiva en su primera etapa, entre el blues, el folk y el rock progresivo.
La cantante brasileña Vanessa de María regresa a la escena musical tras una pausa de 15 años con el proyecto Maestros, un disco dividido en dos volúmenes en el que rinde homenaje a las voces que marcaron su infancia y formación. El álbum cuenta con colaboraciones de artistas fundamentales de la canción latinoamericana como Silvio Rodríguez, Víctor Heredia, León Gieco, Teresa Parodi o Quilapayún.