L'única diferència
ho recordes
i encara et veus
jugant
amb nines
a pares i mares.
Sense voler
o sabent-ho
t’havien
educat
a un món dominat
pels homes.
Però ara que hem crescut,
ens veiem més iguals, perquè
l’única diferència
entre tu i jo,
és aquell cos que jo
estime,
és aquell esguard que
vull.
Ara sóc gran
i ho recorde
i encara em veig
plorant
–“No plores que els homes no ploren”.
Els prejudicis
ens porten
la bruta
desigualtat
que fa murs de les
diferències.
Trenquem els prejudicis i
ens veurem més iguals, perquè
l’única diferència
entre tu i jo,
és aquell cos que jo
estime,
és aquell esguard que vull.
La cantautora de Tortosa repasa el significado de su nuevo triple álbum, explica el simbolismo de Groenlàndia, reivindica el papel del BarnaSants en su trayectoria y recuerda el concierto con el que clausuró la 31ª edición del festival junto a la Banda de Música de La Sénia.
El nuevo libro Mig segle vora el drac. Una història del grup Falsterbo de Miquel-Lluís Muntané reconstruye más de medio siglo de trayectoria de Falsterbo, uno de los grupos fundamentales —y el más longevo— de la Nova Cançó, y, a través de su historia, recupera una parte esencial de la memoria musical y social de Cataluña.
El Cancionero y Discografía de Violeta Parra, impulsado por cancioneros.com, continúa siendo una de las investigaciones documentales más importantes dedicadas a la universal artista chilena. Cuatro años de investigación permitieron recuperar 520 canciones, reconstruir su discografía, corregir numerosos errores históricos y fijar datos fundamentales sobre una de las figuras esenciales de la música latinoamericana.
La actriz Tilda Espluga y el guitarrista griego Manolis Androulidakis estrenan en Cataluña un espectáculo que une literatura y música para conmemorar los ochenta años de Zorba el griego, dentro de la programación del festival Perifèria Cultural.