A la llum del far
com jo quan estic amoïnat.
Llum, que traspasses les albes
fins que els matins van surant.
Vull retenir cada impacte,
com si estigués bategant
en el repòs d'un dissabte
el somriure i les ganes de viure
en el cor d'un infant.
Far, que et desplegues i amagues,
com els petons més profunds
que vaig robant de vegades
sota els fanals moribunds.
Omple de llum la silueta
que encararé a l'horitzó,
on he enfonsat les maletes
d'un viatge, on no cal equipatge
si no té retorn.
Far, he tornat a ensorrar-me;
un cop més he de tornar a aixecar-me
i posar-me a somiar.
El vent, simplifica els trajectes
de les gavines al vol.
El mar, ha tirat les arestes
per on ha d'anar a morir el sol.
Tinc un jardí fet d'onades
per compartir, si tu vols,
les platges abandonades
i el ramal d'un petit temporal
que està cobert de pols.
Far, he tornat a enrocar-me;
necessito marxar per trobar-me,
m'hauràs de guiar.
(2005)
El pasado 18 de julio de 2026 se reunieron 11 comparsas de todo el territorio español en la pequeña localidad de Palau-Solità i Plegamans, a 25 km de Barcelona. Una concentración carnavalera uruguaya que finalizó con un concierto de todo un referente de este género musical afrouruguayo, Eduardo Da Luz.
Paripé publica Pájaro azul. Cartas desde el exilio, un volumen que reúne las cartas que Mercedes Sosa escribió entre 1978 y 1981 durante su exilio forzado. Editado por Araceli Matus, Agustina Pérez Rial y Graciela Goldchluk, el libro ofrece una mirada inédita sobre la dimensión más íntima de la cantante y da origen también a un documental y una exposición.
La actriz Tilda Espluga y el guitarrista griego Manolis Androulidakis estrenan en Cataluña un espectáculo que une literatura y música para conmemorar los ochenta años de Zorba el griego, dentro de la programación del festival Perifèria Cultural.
Más de treinta artistas participaron en un concierto con todas las entradas agotadas que recorrió cincuenta años de historia del Festival Grec de Barcelona a través de la canción. La coproducción del TRESC (Abacus), el Grec Festival de Barcelona y el Taller de Músics reunió sobre el escenario voces de distintas generaciones y tradiciones musicales en un espectáculo concebido como una dramaturgia colectiva.
El coronel retirado Nelson Haase Mazzei, condenado a 25 años de prisión por el secuestro y asesinato de Víctor Jara y Littré Quiroga, fue detenido por la Policía de Investigaciones tras permanecer prófugo. La justicia chilena ordenó su ingreso inmediato en prisión para cumplir la condena impuesta por estos crímenes cometidos tras el golpe de Estado de 1973.