Blues
estels il·luminats per la llum que puja,
sense escoltar el crit de l'univers,
sense esperar que mori el meu vers.
Mira els meus llavis, mira els meus ulls, trenquen l'ambient
i poc a poc topen amb els pensaments.
He cremat retalls de l'alba per escalfar-me les mans,
ajudeu-me i feu-me calda que els vents se l'emportaran.
La gran muntanya és bonica i blanca, la neu ja no és neu,
tan sols és un mar fet de barromera que estima la vall.
Vaig fent salts de porta en porta com llagosta de rostoll,
ja no tinc ni temps ni història, jo no sóc un heroi.
Un escolar que aixeca l'espelma,
un bisbe que diu fins demà companys,
una campana toca a morts d'hora,
les nenes calentes juguen la penyora.
Ja el quinqué no gita flama,
tot és angúnia al meu món,
ara ve Setmana Santa;
traurem a passejar pel carrer a Nostre Senyor.
Em crema l'infern que porto per dins,
no veig la claror i estic en perill.
Desitjo la mort quan estic dormint,
em sento fugir entre els núvols prims,
perdo la mirada a l'espai infinit.
(1995)
La cantautora mexicana Natalia Lafourcade actuó en solitario ayer domingo en el Liceu de Barcelona en el marco del Suite Festival, en un concierto cargado de emoción radical, depuración estilística, mestizaje sonoro, dramaturgia íntima y canción de autor en estado puro. Sílvia Pérez Cruz fue su invitada en sensible abrazo musical.
La cantante brasileña Vanessa de María regresa a la escena musical tras una pausa de 15 años con el proyecto Maestros, un disco dividido en dos volúmenes en el que rinde homenaje a las voces que marcaron su infancia y formación. El álbum cuenta con colaboraciones de artistas fundamentales de la canción latinoamericana como Silvio Rodríguez, Víctor Heredia, León Gieco, Teresa Parodi o Quilapayún.
El trovador cubano Silvio Rodríguez dará inicio a su próxima gira latinoamericana con una presentación pública y gratuita en la escalinata de la Universidad de La Habana, el 19 de septiembre a las 19:00. El histórico enclave volverá a convertirse en escenario de la Nueva Trova, en un evento que marcará el punto de partida de una serie de conciertos por cinco países de América del Sur.
El festival La Mar de Músicas, organizado por el Ayuntamiento de Cartagena (España), ha anunciado que Ecuador será el país invitado de su 31ª edición, que se celebrará del 17 al 25 de julio de 2026. El anuncio se realizó durante el concierto de clausura de la edición 2025, en un acto simbólico que marcó el paso del testigo desde Corea del Sur al país andino.
El grupo chileno Estravagarios, heredero directo del legado musical de Quilapayún, lanza en formato físico (Digipack) el álbum Aquí estamos, esta vez bajo el título Estravagarios; Nous voici, 60 ans de ré-évolutions, una edición francesa que conmemora seis décadas de historia artística ininterrumpida.