La barbera
més bonica que un dia clar
i com que diuen que és tan bella
i bé jo, me n'hi vull anar.
Vaig anar-me'n a l'horabaixa
per arribar en sortir el sol
la barbera era a la finestra
i em preguntà - Jove què vol?
-Jo voldria que em fes la barba
Si no fos massa demanar-.
-A punt tinc totes les navalles,
el galant jove, pot entrar-.
Mentre ella em feia la barba
tres cops vaig perdre el color
-potser us faig mal amb la navalla-
-No, bonica, és el teu amor.
- El meu amor, -contestà ella,
-el meu amor és lluny d'aquí
un gran vaixell se l'emportava
se l'emportava, mar endins-.
- Els mariners que el vaixell manen
van vestits de vellut vermell.
I el capità que els comanda
té el meu amor, per sempre més-.
La vaig sentir per primera vegada a La Cova del Drac, cantada per en Toni Moreno. Li havia ensenyat Maria Aurèlia Capmany. Sembla que, antigament, les barberes de París tenien molta fama perquè algunes exercien, a més a més, l'ofici més antic del món. (Maria del Mar Bonet)
La cantautora mexicana Natalia Lafourcade actuó en solitario ayer domingo en el Liceu de Barcelona en el marco del Suite Festival, en un concierto cargado de emoción radical, depuración estilística, mestizaje sonoro, dramaturgia íntima y canción de autor en estado puro. Sílvia Pérez Cruz fue su invitada en sensible abrazo musical.
El 22 de julio, más de una docena de artistas se reunirán en Barcelona para rendir tributo a Dioptria, la obra más emblemática de Pau Riba y una de las más referenciales para la Nova Canço. Con la implicación de sus hijos; De Mortimers, la banda que lo acompaño los últimos 20; y nombres como Maria del Mar Bonet, Roger Mas, Pascal Comelade, Oriol Tramvia o Rita Payés; el concierto se plantea como una celebración única de su legado.
El periodista e investigador cubano Humberto Manduley presenta La memoria girando en la luz: Santiago Feliú en mis recuerdos, un libro que rescata la figura del trovador cubano desde la memoria personal, recorriendo su obra, sus influencias y su lugar en la canción de autor contemporánea.
Camila Guevara, joven artista cubana de 24 años nieta de Pablo Milanés y del Che Guevara, ha iniciado su carrera musical con el disco Dame flores, tras un año marcado por la pérdida de su madre, su abuelo y su padre, Camilo Guevara. A pesar del dolor, su voz y su música la han sostenido, componiendo desde emociones intensas y personales.
Con nuevas mezclas de Steven Wilson y el concierto completo en el Carnegie Hall de 1970, Still Living in the Past amplía el histórico recopilatorio de Jethro Tull y ofrece una inmersión exhaustiva en su primera etapa, entre el blues, el folk y el rock progresivo.