La barbera
més bonica que un dia clar
i com que diuen que és tan bella
i bé jo, me n'hi vull anar.
Vaig anar-me'n a l'horabaixa
per arribar en sortir el sol
la barbera era a la finestra
i em preguntà - Jove què vol?
-Jo voldria que em fes la barba
Si no fos massa demanar-.
-A punt tinc totes les navalles,
el galant jove, pot entrar-.
Mentre ella em feia la barba
tres cops vaig perdre el color
-potser us faig mal amb la navalla-
-No, bonica, és el teu amor.
- El meu amor, -contestà ella,
-el meu amor és lluny d'aquí
un gran vaixell se l'emportava
se l'emportava, mar endins-.
- Els mariners que el vaixell manen
van vestits de vellut vermell.
I el capità que els comanda
té el meu amor, per sempre més-.
La vaig sentir per primera vegada a La Cova del Drac, cantada per en Toni Moreno. Li havia ensenyat Maria Aurèlia Capmany. Sembla que, antigament, les barberes de París tenien molta fama perquè algunes exercien, a més a més, l'ofici més antic del món. (Maria del Mar Bonet)
La cantante mexicana Lila Downs recibirá el galardón el 20 de julio en Cartagena, en el marco del festival La Mar de Músicas, como reconocimiento a una trayectoria artística que ha tendido puentes entre culturas, lenguas y tradiciones musicales desde una mirada profundamente comprometida.
La cantautora chilena Elizabeth Morris presenta un nuevo trabajo discográfico marcado por la grabación orgánica, la sencillez como eje creativo y un enfoque profundamente emocional, con colaboraciones de Joe Vasconcellos y José Seves.
El Festival Folk Internacional Tradicionàrius celebrará en Barcelona su 39ª edición entre el 16 de enero y el 27 de marzo de 2026 con más de 50 actividades y una programación que pone el foco en las lenguas habladas, cantadas y bailadas del Pirineo, con propuestas de Occitania, País Vasco, Aragón y los territorios de habla catalana.
Joan Manuel Serrat acompañará a Jofre Bardagí en la puesta de largo de Jofre Bardagí interpreta Serrat, un proyecto que revisita el cancionero de Serrat desde una mirada contemporánea y profundamente personal, y que conecta memoria familiar, legado musical y presente creativo.
El músico y cantante Salvador Escribà, figura central de las fiestas populares en Cataluña y fundador del sello Salseta Discos, murió a causa de un ictus. Su trayectoria está ligada tanto a la música de baile como al impulso decisivo del rock catalán.