La cançó del passi-ho bé
d’escampar la boira al vent.
El temps ha passat,
hem de fer el comiat
i baixar del tren.
Cal deixar ja les cançons
al calaix de doble fons:
han de descansar,
demà han de tornar
a córrer pel món.
A la fresca matinada,
les cançons es rentaran
les lleganyes amb rosada
i faran camí xiulant.
Com que tenen força vista,
si els bemolls els fan molt mal,
amb trempera autostopista
pujaran dalt d’un pardal
i, després del seu viatge,
tornaran cap al garatge
que és el meu pobre instrument
i m’explicaran històries,
solfejant tranquil·lament.
Després de la migdiada,
si sant Pere fa bondat,
les cançons faran estada
pels carrers de la ciutat.
Aniran fent cantonades
amb un aire prou gandul,
i a les noies més tibades
les pessigaran al cul.
I sabran fer pam-i-pipa
als ganàpies i als guripes
i als bandarres importants,
tot donant la mà als poetes,
tot donant la mà als infants.
El músico argentino Milo J lanza La vida era más corta, un álbum doble donde se cruzan el folklore argentino y los sonidos urbanos contemporáneos, en una obra que reúne a varias generaciones y cuenta con colaboraciones destacadas como las de Mercedes Sosa y Silvio Rodríguez.
El músico y compositor venezolano Henry Martínez murió este 2 de octubre, según informó su familia a través de un comunicado en redes sociales. Autor de más de 200 canciones, su obra fue interpretada por voces como Pablo Milanés, Martirio, Marc Anthony, Jerry Rivera, María Teresa Chacín, Cecilia Todd y Gualberto Ibarreto.
Tras más de quince años de amistad y colaboraciones esporádicas, la actriz y cantante española Leonor Watling y el músico y productor estadounidense Leo Sidran publican Leo & Leo, un álbum conjunto disponible en plataformas digitales, CD y vinilo. El proyecto, con colaboraciones de Jorge Drexler, Kevin Johansen y Javi Peña, se acompaña de una gira internacional junto a The Groovy French Band.
Miguel Poveda hizo suyo el Gran Teatre del Liceu de Barcelona —uno de los grandes Teatros de la Ópera del mundo— en su concierto Distinto del 15 de Octubre, en el marco de la edición de 2025 del "Festival Jazz Barcelona".
La cantautora catalana Ariadna Veas publica su primer álbum, Bajo tierra, un disco autoeditado de ocho canciones en catalán, español e inglés, donde confluyen el folk, la sensibilidad poética y una profunda conexión con la naturaleza.