Pedra foguera
Més de quatre se n’obliden, i quan volen entrar al ball
esperant trobar un coixí
es destrossen coll i barres,
i creient deslligar amarres
s’encadenen al botxí.
Sé de cors de marbre sòlid, mausoleus dels sentiments,
que en clavar-los queixalada et fan saltar totes les dents.
I conec cors de robí
que escarneixen les fogueres
amb les flames mentideres
d’una tela de Dalí,
El cor del meu cor, si mai no l’has vist,
segur que d’entrada et pot semblar gris.
Però és de primera,
un cor dels d’abans,
de pedra foguera:
és aspre a les mans
p’rò el frego amb el meu
i en salta una espurna
que d’una cofurna
en fa el cau d’un déu.
Sé de cors com l’antracita que t’envolten de negror
i que et fan perdre per sempre el sentit de l’orientació.
Vaig conèixer un cor de quars:
un simpàtic artefacte
que marcava l’hora exacta
dels adéus cada tres quarts.
Sé de cors d’aiguamarina on s’ofeguen els sentits.
Fins i tot hi ha cors d’argila que es desfan quan prems els dits.
Per no dir els cors de safir
que, amb esclat de porcellana,
quan els prens com a diana,
fan que sempre erris el tir.
No oblidem els cors de jade, tan exòtics com llampants,
campions de l’esnobisme, ni tampoc els de diamants
-els que tallen els miralls
del desig. Ni els de galena,
que no són sinó una antena
que empresona el cant dels galls.
Si calgués, podria encara anar buidant fins al final
el calaix on s’agermanen cors i regne mineral,
p’rò on jo hi veig or i platí
tu hi veuràs una ametista.
Segueix, doncs, la teva pista
i a mi deixa’m repetir
El cantautor italo-argentino Piero falleció el miércoles 7 de octubre en Buenos Aires a los 81 años, después de más de seis décadas de trayectoria. Autor e intérprete de canciones como Mi viejo, Para el pueblo lo que es del pueblo, Que se vayan ellos y Pedro Nadie, desarrolló una obra en la que convivieron la canción popular, el compromiso social y un repertorio centrado también en la paz y la solidaridad.
Frank Delgado publica Archivos Descalcificados, un disco grabado en 2018 que reúne diez canciones que habían quedado fuera de trabajos anteriores. El álbum cuenta con arreglos y guitarras de Yibrán Rivero y funciona, según explica el propio cantautor cubano, como una recopilación lógica de composiciones pertenecientes a momentos muy distintos de su trayectoria, algunas escritas hace más de cuarenta años y otras hace más de veinte.
El fotógrafo Maxi Vernazza publica Alguien en el mundo, un libro que reúne imágenes de Charly García tomadas entre 1998 y 2008, durante una de las etapas más intensas de su trayectoria: los años atravesados por el concepto Say No More. El volumen nace de casi dos mil fotografías, analógicas y digitales, y recorre escenarios, viajes, estudios, hoteles y momentos cotidianos del músico argentino.
Yacaré Manso presenta Un poco demasiado, su octavo trabajo discográfico, un álbum de diez canciones que marca un regreso a sus raíces de rock y pop sin abandonar su identidad como cantautor. Producido por el propio Manso junto a Víctor Volpi, el disco cuenta con la participación de Kevin Johansen, Los Tipitos, Vale Acevedo y Bersuit, además de "Lulo" Isod en batería y Juan Gigena Ábalos en guitarra.
La argentina Maggie Cullen recaló en Barcelona el jueves 15 de octubre en la sala del Centre Artesà Tradicionàrius, dentro de su gira europea y en el marco de la programación del festival Empremtes. Ofreció una colección de clásicos argentinos y latinoamericanos son su mirada personal.