La filla del marxant
no és la més bella, no, que d'altres n'hi ha sens ella.
S'ha cercat aimador a la nova manera
S'han donat els amors al peu d'una olivera.
La filla del marxant ja no dansa lleugera
La cintura li creix, la brusa li curteja.
Son aimador li diu en veure que tristesa:
"Als jardins de palau hi ha una font d'aigua neta".
Tota nina que hi beu de rosa es fa donzella.
Anem-hi Don Joan que jo tinc set de beure'n.
Els guardians del Rei guaiten per una escletxa
i en veure'ls al jardí, l'han feta presonera.
A la presó reial estareu a dispesa;
pagareu vostre crim darrera d'altes reixes.
Digueu-me, bons amics què fan a casa meva;
si d'ençà que no hi sóc hi ha hagut moltes guerres.
Si els vaixells van per mar amb bandera vermella
i la gent canta i riu, o encara hi ha tristesa.
A l'endemà al matí la treuen de la cel·la
amb la creu al davant i el botxí al darrera.
Dos frares al costat cantant el miserere
i les nines de Lió surten només per veure-la.
Ai, aimadors novells, de mi preneu exemple:
és un crim estimar sens passar per capella.
Ai, aimadors novells, de mi preneu exemple:
és un crim fer l'amor al peu d'una olivera.
El Festival BarnaSants 2026 iniciará el 27 de enero, en el Palau de la Música Catalana de Barcelona, su 31.ª edición con un concierto de homenaje al cantautor Lluís Llach, que conmemorará el 50.º aniversario de los míticos conciertos de enero de 1976. El espectáculo reproducirá, medio siglo después el repertorio original íntegro de aquellos conciertos con la participación de artistas como Manel Camp, Santi Arisa, Borja Penalba, Gemma Humet o Joan Reig, entre otros.
El cantautor asturiano Víctor Manuel inaugura etapa con Altafonte y presenta un álbum producido por David San José, formado por composiciones que abordan el amor, la esperanza y la identidad personal en un tiempo marcado por la incertidumbre.
El esperado estreno de Dialecto de Pájaros, la obra que compuso Patricio Wang hace casi cuatro décadas, tuvo lugar finalmente el pasado 11 de noviembre de 2025 en el Teatro Municipal de Viña del Mar, como concierto de apertura del Festival Puente: Encuentro Interoceánico de las Culturas. Hablamos de su estreno, de su génesis y de lo que viene.
El investigador y periodista Jorge Leiva publica un volumen que revisa, con rigor documental, todas las canciones grabadas por Víctor Jara entre 1957 y 1973, acompañadas de contexto histórico, creativo y biográfico. El lanzamiento oficial será el 25 de noviembre en el Centro Cultural Ceina, en Santiago.
Canción de luz. Homenaje a Ángel Quintero, producido por los Estudios Ojalá y licenciado por Bis Music, reúne once composiciones del repertorio del trovador fallecido en abril de 2024, interpretadas por destacadas voces de la música cubana como Silvio Rodríguez, Miriam Ramos, Frank Delgado o Eduardo Sosa.