Mentre somies
que quan te'n vas, ja no puc viure.
És evident que jo no ho veia,
sense l'oreig, ni un xiuxiueig a cau d'orella.
T'he vist marxar amb un somriure
que m'ha deixat encadenat en fer-me lliure.
Jo vull morir de vell a la presó,
tancat dins de les cel·les del teu cor,
deixant que als nostres peus morin els dies
i quedar-me adormit mentre somies.
No vull tenir les ales d'un pardal
ni em cal la llibertat provisional.
Em pots passar el petons entre les reixes
i els calcaré als meus llavis per si em deixes.
En aquest ram, moren les flors,
orfes d'olors venen els colors a una gavina
que marxa al far del nostre mar
que, intermitent, para i s'encén si no m'estimes.
Abraço les siluetes de la nit,
la boira no té pressa i juga amb mi.
T'escolto dir el meu nom entre el silenci
i no em cal advocat perquè em defensi.
Si vull morir de vell a la presó,
tancat dins de les cel·les del teu cor,
deixant que als nostres peus morin els dies
i quedar-me adormit mentre somies.
El Festival BarnaSants 2026 iniciará el 27 de enero, en el Palau de la Música Catalana de Barcelona, su 31.ª edición con un concierto de homenaje al cantautor Lluís Llach, que conmemorará el 50.º aniversario de los míticos conciertos de enero de 1976. El espectáculo reproducirá, medio siglo después el repertorio original íntegro de aquellos conciertos con la participación de artistas como Manel Camp, Santi Arisa, Borja Penalba, Gemma Humet o Joan Reig, entre otros.
El cantautor asturiano Víctor Manuel inaugura etapa con Altafonte y presenta un álbum producido por David San José, formado por composiciones que abordan el amor, la esperanza y la identidad personal en un tiempo marcado por la incertidumbre.
El esperado estreno de Dialecto de Pájaros, la obra que compuso Patricio Wang hace casi cuatro décadas, tuvo lugar finalmente el pasado 11 de noviembre de 2025 en el Teatro Municipal de Viña del Mar, como concierto de apertura del Festival Puente: Encuentro Interoceánico de las Culturas. Hablamos de su estreno, de su génesis y de lo que viene.
El investigador y periodista Jorge Leiva publica un volumen que revisa, con rigor documental, todas las canciones grabadas por Víctor Jara entre 1957 y 1973, acompañadas de contexto histórico, creativo y biográfico. El lanzamiento oficial será el 25 de noviembre en el Centro Cultural Ceina, en Santiago.
Canción de luz. Homenaje a Ángel Quintero, producido por los Estudios Ojalá y licenciado por Bis Music, reúne once composiciones del repertorio del trovador fallecido en abril de 2024, interpretadas por destacadas voces de la música cubana como Silvio Rodríguez, Miriam Ramos, Frank Delgado o Eduardo Sosa.