Alhora
alhora no voldria aplegar mai a eixe lloc.
Si et vetllara tota la nit, vint-i-quatre hores set dies tot l’any. Sostindre’t la mà, a
recer, potser t’haguera pogut salvar; implosió rebente sencer.
El món cau sobre mi, clame i plore, em vull esvair.
Nervis riu amunt del Tec. Bram i llàgrima en un sol gest. Xisclen ben fort els
confluents.
Retrò al Riberal i la Plana, ressò a la Conca de Prada.
El Vallespir, com expira davalla, a la Torre d’Elna, al Pont de Ceret, et guaite fins
platja d’Argelers.
Buit i neguit, trenen i afonen; descansa oceà.
Marxar t’he de deixar, mar, endins mar. Art a casa on ets present, bust i pintura em donen alè. Portar-te amb mi per sempre és dir-te adéu.
Vetllar-te, qui sap?, potser podria encadenar a un cos la poca vida, amargament patir, ment adormida, per finalment marxar sense el teu comiat.
Pensar a ulls clucs que almenys series part d’altres vides, que en altres cossos viuries, almenys, almenys, almenys, almenys.
El Vallespir, com expira davalla, a la Torre d’Elna, al Pont de Ceret, et guaite fins platja d’Argelers.
Dir-li a ta germana cosa més despietada, no recorde, no recorde, no.
Pensar a ulls clucs que almenys series part d’altres vides, que en altres cossos viuries, almenys, almenys.
Abraçats II
Escoltar a l’altra part, suport en la dificultat, paisatges d’amor, delicadesa, de pell, tendresa, sensitivitat.
Bevent-nos mútuament, sabent-nos cuidar.
Bevent-nos, mútuament cuidar.
Bevent-nos, mútuament cuidar.
La cantautora chilena Elizabeth Morris presenta un nuevo trabajo discográfico marcado por la grabación orgánica, la sencillez como eje creativo y un enfoque profundamente emocional, con colaboraciones de Joe Vasconcellos y José Seves.
La cantante mexicana Lila Downs recibirá el galardón el 20 de julio en Cartagena, en el marco del festival La Mar de Músicas, como reconocimiento a una trayectoria artística que ha tendido puentes entre culturas, lenguas y tradiciones musicales desde una mirada profundamente comprometida.
El cantautor argentino, radicado desde joven en Costa Rica, Adrián Goizueta, murió a los 74 años. Compositor, intérprete, docente y productor cultural, fue una referencia central en la renovación de la música latinoamericana contemporánea en el país.
El Festival Folk Internacional Tradicionàrius celebrará en Barcelona su 39ª edición entre el 16 de enero y el 27 de marzo de 2026 con más de 50 actividades y una programación que pone el foco en las lenguas habladas, cantadas y bailadas del Pirineo, con propuestas de Occitania, País Vasco, Aragón y los territorios de habla catalana.
El músico y cantante Salvador Escribà, figura central de las fiestas populares en Cataluña y fundador del sello Salseta Discos, murió a causa de un ictus. Su trayectoria está ligada tanto a la música de baile como al impulso decisivo del rock catalán.