El camp
amb el pit ple de fulles al vespre.
Somio amb un ocell, somio amb flors del taronger.
(El seu somni va al gra, només entén les coses tal com les sent, com les olora)
La pàtria es beure el cafè que m’ha preparat la mare i a la tarda tornar.
(I la terra, què?)
No noto que sigui la meva pell, ni el meu batec,
(I l’estimes?)
El meu amor es fer un volt, un got de vi, una aventura.
(I el seu amor, com és?)
La meva arma per estimar és aquest fusell
i el silenci d’una vella estàtua sense data, sense identitat.
Quan vaig dir-li adéu la mare plorava en silenci,
jo somiava amb lliris blancs, amb una branca d’olivera,
amb l’ocell que abraça el matí a la branca d’un llimoner.
(I que has vist?)
Lliris vermells que he fet brotar a la sorra, als pits, als ventres
(Quants n’has mort?)
Vaig guanyar una medalla
(Descriu-me’n un! Només un)
Li cenyia el front i una corona de sang,
semblava un qualsevol i un venedor ambulant.
(I et va entristir?)
La tristesa, un ocell blanc, que no s’acosta a la batalla,
és delicte la tristesa del soldat.
(Un soldat em va parlar del seu primer amor i després dels carrers llunyans,
de tornar al treball després de la guerra, era mecànic,
de l’heroisme, la ràdio, la tele i la premsa, ens trobarem!)
Vull anar a una ciutat llunyana
(Te n’aniràs? i la pàtria?)
Jo somio amb lliris blancs, amb un carrer cantaire, amb una casa plena de llum.
Jo vull que un batec d’un cor i no un tret d’un fusell i no victòries d’un moment,
que jo vull un dia de sol, que estic aquí per a veure que la sortida del sol
No he vingut a veure, que ni les postes ni els morts.
Em nego a morir i a combatre nens i dones,
per guardar vinyes i pous, pels rics amos del petroli.
(Tu només entens les coses tocant-les, olorant-les, oi?)
La pàtria és beure el cafè que ha preparat la mare,
tornar a casa al vespre sa i estalvi. Adéu.
Cantado y narrado por Carles Dénia. Los textos entre paréntesis eran narrados por el actor Xavier Mestres.
Ayer falleció en el Hospital Josep Trueta de Girona el gestor cultural y poeta italiano Sergio Secondiano Sacchi (Milán, 1948), una de las mentes más brillantes y creativas vinculadas al histórico Club Tenco, institución fundamental en la defensa y promoción de la canción de autor.
El cantautor catalán Joan Manuel Serrat recibirá la máxima distinción académica de la UNCUYO en marzo, en una visita de tres días que incluirá un concierto homenaje con la Orquesta Sinfónica y un encuentro abierto con el público. La resolución destaca su compromiso con la libertad, la diversidad cultural y los derechos humanos.
La cantautora siciliana Carmen Consoli cantó ayer 22 de febrero en Paral·lel 62 de Barcelona dentro del Festival BarnaSants, en un concierto de doble estreno: la presentación en Barcelona de su nuevo disco Amuri Luci (Amor Luz) y su memorable encuentro en el escenario con la Orquestra de Músiques d’Arrel de Catalunya (OMAC).
El cantautor valenciano Raimon presenta Aquest jo que jo soc (Este yo que yo soy), una extensa biografía escrita por Miquel Alberola que recorre su trayectoria vital y artística desde la infancia en Xàtiva hasta su despedida de los escenarios en 2017. El volumen propone una mirada amplia y matizada sobre una figura esencial de la canción de autor europea.
Ya está disponible al completo Directo en Casa Astor (Ventilador Music, 2026), el nuevo EP en directo de Raquel Lúa. Se trata de un trabajo breve e íntimo, integrado por tres versiones grabadas en vivo a finales de 2025 en la Casa Astor de Barcelona, donde la artista ofreció una interpretación cercana y especialmente emotiva de tres de sus canciones más emblemáticas: Hache, Reguero de Luz y La Saeta.