Estius dels 70


Vas venir vora mar els estius dels setanta?
Les noies començaven a temptar les mirades
amb l'ofrena dels pits a la sal transparent.
Ballaven, es movien, reien juntes als bars,
tenien la pell forta i curiosament tendra.
Van ser dies amables sota un sol excessiu,
els estius dels setanta,
vora mar, fa molts anys.

Te'n recordes dels vespres dels estius dels setanta?
Xerràvem fins molt tard. Bevíem. Escoltàvem
cançons sense paraules, alguns himnes, balades.
Les tardors eren grises i els hiverns més hostils,
però hi havia els estius per fugir de les coses
i trobar-se amb els cossos, sota bruses de lli
els estius dels setanta,
vora mar, fa molts anys.

El món era molt gran els estius dels setanta
i els països llunyans, immensament llunyans.
En venien les noies exòticament rosses
i paraules més fresques que la xomba d'agost.
Però el sol era mandrós i ens llevàvem molt tard.
I ens ajaiem a terra, entre glops de cervesa,
els estius dels setanta,
vora mar, fa molts anys.

Teníem la pell bruna els estius dels setanta
d'empaitar per les platges les sorpreses dels dies
i allargar per les nits les converses inútils.
Potser no van ser així, però és així com els recordo,
feliços, impossibles, habitats per les noies
i els projectes i els ritus i una mar molt més densa,
els estius dels setanta,
vora mar, fa molts anys.
Versión de Ramon Muntaner
Idiomas

Esta canción aparece en la discografía de
LO + LEÍDO
1.
Maria del Mar Bonet presenta «L’aigua no cansa» en un Palau de la Música rendido a sus pies
[24/05/2026] por Xavier Pintanel

La cantante mallorquina ofreció en el Palau de la Música de Barcelona, dentro del festival Guitar Bcn, un concierto de intensidad creciente en el que L’aigua no cansa, su nuevo disco, se convirtió en el auténtico centro del repertorio. Arropada por una banda de músicos extraordinaria, Maria del Mar Bonet volvió a demostrar que, cerca de cumplir sesenta años sobre los escenarios y los ochenta de vida, sigue instalada en un momento creativo y vocal fuera de lo común.

2.
Manu Estrach, Sandra Rehder y Carmen Aciar: Voces argentinas en Barcelona
[16/05/2026] por Carles Gracia Escarp

En Barcelona tenemos la suerte de poder disfrutar de una cada vez más numerosa comunidad de artistas argentinos que habitan la ciudad y que enriquecen nuestra vida cultural. Con pocos días de diferencia tres de ellos han presentado sus respectivos trabajos discográficos en diversos espacios: en una librería abierta a la música, en la sede de un extraordinario refugio asociativo de Sants y en el auditorio de una biblioteca histórica.

3.
La 31ª edición del ciclo BarnaSants crece en un 33% de público
[08/05/2026] por Xavier Pintanel

La última edición del BarnaSants, la primera dirigida por Marçal Girbau, ha reducido un 40% el número de conciertos pero ha aumentado un 33% la asistencia y la venta de entradas. Girbau, que ha valorado positivamente esta 31 edición en la rueda de prensa celebrada hoy en Barcelona, ha apostado por menos fechas, más peso artístico y producciones propias con recorrido. Y una vez más se ha reivindicado la creación del Ateneu de la Cançó.

4.
Rafa Mesa: Ecos de Pehuenche
[25/05/2026] por Carles Gracia Escarp

El veracruzano Rafa Mesa, desde 2018 en su alter ego artístico Pehuenche, se presentó en formato quinteto en Barcelona dentro de su primera gira europea que le ha llevado a Londres, Copenhague, a varios escenarios de Barcelona y finalmente Madrid.