Flash back
Va ser aquella vegada
que algú no va gosar
de dir el que feia falta.
Va ser aquella vegada
que vam quedar a un sol pas
d'un desig compartit
i ningú no es va moure.
Tots els amors possibles
que llavors no van ser
per ben poc. Pels silencis.
De vegades voldries
poder recomençar.
Se'ns van creuar els camins un instant en un bar.
Podíem ajuntar-los una nit o cent anys.
Cap dels dos va dir res. Cadascú va marxar
amb el seu equipatge a la seva ciutat.
Potser no te'n recordes.
Jo duia una maleta.
Tu seies rere els vidres.
Olor de cafè amb llet.
Hi havia boira baixa
damunt de l'autopista.
Potser no te'n recordes.
Vam parlar molta estona
del temps i el calendari.
Va arribar aquell moment
que calia canviar
el gruix de les paraules.
O fer el gest emblemàtic.
Sé que els dos ho sabíem.
Venia a casa teva
un cop a la setmana.
Trucava sense entrar.
M'asseia sobre el llit
quan eres a la cuina.
Et regirava els llibres.
Potser no te'n recordes.
Tu triaves la música.
Jo bevia o callava.
Baixàvem les escales
rient. Fèiem cafès.
Ens ho explicàvem tot.
Només ens ho explicàvem.
Una grabación inédita de Mercedes Sosa, registrada en la televisión suiza en 1980 y restaurada 45 años después, permite redescubrir la voz de la cantante tucumana en pleno exilio, en un momento de plenitud artística atravesado por la tristeza del desarraigo y la imposibilidad del regreso.
La cantautora chilena Elizabeth Morris presenta un nuevo trabajo discográfico marcado por la grabación orgánica, la sencillez como eje creativo y un enfoque profundamente emocional, con colaboraciones de Joe Vasconcellos y José Seves.
El Festival Folk Internacional Tradicionàrius celebrará en Barcelona su 39ª edición entre el 16 de enero y el 27 de marzo de 2026 con más de 50 actividades y una programación que pone el foco en las lenguas habladas, cantadas y bailadas del Pirineo, con propuestas de Occitania, País Vasco, Aragón y los territorios de habla catalana.
La cantante mexicana Lila Downs recibirá el galardón el 20 de julio en Cartagena, en el marco del festival La Mar de Músicas, como reconocimiento a una trayectoria artística que ha tendido puentes entre culturas, lenguas y tradiciones musicales desde una mirada profundamente comprometida.
El músico y cantante Salvador Escribà, figura central de las fiestas populares en Cataluña y fundador del sello Salseta Discos, murió a causa de un ictus. Su trayectoria está ligada tanto a la música de baile como al impulso decisivo del rock catalán.