La càpsula del temps


Si per casualitat escoltes la nostra cançó
i et poses a ballar com feies en les nits d'estiu,
abraça't a un estel que llueixi en mig de la foscor
del nostre firmament que es va adormint com un nadó.

La càpsula del temps conserva aquells moments que em vas donar,
i jo em vaig dispersar pensant que més enllà hi havia nous mars,
sense tempestes ni temporals.

Després de naufragar l'onada em va llançar a una platja,
semblant a un gran desert per viure a cel obert la ràbia
d'haver perdut el nord i de temptar a la sort fent trampes,
per ser un alatrencat que vol sortir d'aquesta gàbia.

Poeta a temps parcial, cosint sense didal els astres,
volent-los alinear, tornant-te a proposar refer el viatge
sense destí, sense equipatge.

Esperaré a l'hivern per tornar a obrir el quadern dels somnis,
de vidres entelats, de cossos despullats i et fonguis.
Voldré xiuxiuejar, mirar-te i esperar que et dormis,
que em puguis perdonar, per tornar-te a estimar i que obris

la càpsula del temps que guarda aquells moments que em vas donar,
i jo em vaig dispersar pensant que més enllà hi havia nous mars,
sense tempestes ni temporals.
Idiomas

Esta canción aparece en la discografía de
LO + LEÍDO
1.
«Me va la vida en ello», una nueva biografía de Luis Eduardo Aute
[02/05/2025]

A cinco años de su fallecimiento, el periodista Miguel Fernández publica Me va la vida en ello un retrato profundo y cercano de Luis Eduardo Aute, con testimonios inéditos de su entorno más próximo.

2.
Fallece Nana Caymmi, voz esencial de la música brasileña
[02/05/2025]

La cantante carioca Nana Caymmi, hija del legendario Dorival Caymmi y figura emblemática de la música popular brasileña, murió este martes a los 84 años tras varios meses de complicaciones de salud. Su carrera, profundamente ligada a la samba y al bolero, dejó una huella imborrable en el panorama musical del país.

3.
El festival BarnaSants homenajea a Mikis Theodorakis con un concierto coral
[09/05/2025]

El festival BarnaSants rinde homenaje al compositor griego, símbolo mediterráneo de lucha, la libertad y el antifascismo, con un gran recital que reúne a artistas de distintas disciplinas como Maria del Mar Bonet, Manolo García, Juan Valderrama, Kostas Triantafillidis o Manolis Andraoulidakis; y que pone en valor su obra musical y su compromiso político.

4.
«Instinto», el octavo disco de Magdalena Matthey
[12/05/2025]

La cantautora chilena Magdalena Matthey combina en Instinto raíces latinoamericanas con sonoridades setenteras y cuenta con las colaboraciones destacadas de Natalia Lafourcade y Tata Barahona.

5.
Nano Stern regresa a Europa con una gira que celebra la canción chilena
[19/05/2025]

El cantautor chileno Nano Stern vuelve a Europa con Inventemos un país, una gira en la que presentará en el festival BarnaSants el disco grabado en homenaje a Víctor Jara y ofrecerá un repaso por las canciones más emblemáticas de su repertorio, junto a un homenaje a los grandes referentes de la canción popular chilena como Violeta Parra, Patricio Manns y el propio Jara.