Pacte amb el diable


Avui he fet un pacte amb el diable
que no em retregui que m'estic fent gran,
que pugui retocar la biografia
per fer-me vell tornant a ser un infant.

Sense pensar què fer demà, ni a qui li importa.
Obrir i passar, sortir o tancar qualsevol porta.

Posar-me a caminar, somiar sense parar,
ser ostatge dels meus dubtes i tornar-me a equivocar.

Encara soc capaç d'il·lusionar-me
amb coses gairebé insignificants.
Encara soc capaç d'emocionar-me
quan tinc una guitarra entre les mans.

I soc conscient que arriba el temps de renunciar,
d'aprofitar cada minut que em vol donar.

L'obsequi de la vida, fugint de la mentida,
de luxes fora de mida i de les coses materials.

Encara soc capaç de despertar-me
trobant el teu cos nu dins del meu llit.
Deixant un punt de llum per orientar-me
després d'haver penjat el teu vestit.

Mars de vellut, del nord i el sud voltats de calma,
amb l'horitzó, fora al balcó, muntant la guàrdia.

Deixant tots els neguits als peus dels cinc sentits,
curant cada ferida que la vida m'ha infringit.

El diable ja ha marxat i jo m'he relaxat,
ja estic en sabatilles i em preparo la copeta de conyac.
Idiomas

Esta canción aparece en la discografía de
LO + LEÍDO
1.
Joan Manuel Serrat, invitado especial en la presentación del disco de Jofre Bardagí en Barcelona
[03/02/2026]

Joan Manuel Serrat acompañará a Jofre Bardagí en la puesta de largo de Jofre Bardagí interpreta Serrat, un proyecto que revisita el cancionero de Serrat desde una mirada contemporánea y profundamente personal, y que conecta memoria familiar, legado musical y presente creativo.

2.
Gala i Ovidio, la modernidad orgánica de la raíz
[06/02/2026] por Xavier Pintanel

El catalán Raül Refree y la gallega Aida Tarrío, con su proyecto  Gala i Ovidio, presentaron en el BarnaSants su álbum conjunto Un final que parece un principio, en una noche definida como una "hermandad galaico-catalana" por el director del ciclo, Marçal Girbau, que inauguró además el espacio Dopo BarnaSants.

3.
El Diluvi vuelve tras dos años de silencio con «Cantem per tu», un canto a la memoria colectiva y a la resiliencia del pueblo
[06/02/2026]

Tras dos años de silencio discográfico, la banda valenciana El Diluvi regresa con Cantem per tu (Cantamos por ti), una canción que reivindica la tradición, la cultura y la memoria compartida como motores de futuro. No se trata de un retorno al uso: es la reaparición de una voz que, en realidad, nunca se apagó, y que vuelve a alzarse desde lo colectivo, lo popular y lo comprometido.

4.
El Kanka publica «La Calma», su séptimo disco de estudio
[06/02/2026]

El cantautor malagueño El Kanka presenta diez nuevas canciones en las que vuelve a convertir lo cotidiano en materia poética, con un sonido más rico y bailable, y anuncia una gira que se extenderá hasta finales de 2027

5.
Pedro Pastor publica «10 Locos Años Descalzos»
[06/02/2026]

Pedro Pastor y su banda Los Locos Descalzos celebran diez años recorriendo escenarios de todo el mundo con un álbum conmemorativo cuidadosamente producido.