Llegendes


Sempre conten les llegendes
històries, temps era temps,
de dracs màgics i princeses,
de bruixes i encantaments.

Contes de por i de venjances
d'amor i d'heroïcitat
de passions i d'esperances
i a on triomfa la veritat.

Però el que mai ningú ens explica
són històries de debò
del carrer, del dia a dia
i de gent com tu i com jo.

D'una feina que no agrada
d'una vida que se'n va,
d'una dona maltractada
d'un amor que no vindrà.
D'això no se'n vol parlar.

Si els Senyors de bona casa,
els herois i cavallers
no tinguessin una espasa
d'on traurien els diners?

Una altra cara faria
si per haver de menjar,
sol a sol i dia a dia,
haguessin de treballar.

Si és veritat que els bons no moren
i que no pot guanyar el mal
qui ens enganya, qui ens esborra
de la Història el seu final.

Qui ha fet de la nostra vida
un conte per no dormir.
Qui ens dolceja les mentides
i ens fa veure bo al botxí.
Qui ens fa veure el món així?

Les llegendes d'aquests dies
amb històries de debò
no estan fetes d'alegries
i no sempre guanya el bo.

I és que aquí la mort ens mata,
i és que aquí el dolor fa mal,
si no menges passes gana,
si tens gana tant s'hi val.

Els malvats dels nostres dies
governen la Humanitat
amb diners, guerra i mentides
i parlant de llibertat.

Llibertat sols pels qui manen,
llibertat per fer el que fan
i mentre que a tots ens enganyen
mil llegendes contaran.
Idiomas

Comentarios

Adaptació: Xavier Pintanel

Esta canción aparece en la discografía de
LO + LEÍDO
1.
6 de cada 8 políticos (sin cargo) aman la canción de autor
[24/03/2026] por Xavier Pintanel

Una carta abierta impulsada desde el entorno del BarnaSants reclama la creación del Ateneu de la Cançó en Barcelona, un espacio dedicado a preservar y dinamizar la canción de autor. La iniciativa cuenta con el respaldo de seis de los ocho exresponsables de Cultura de la Generalitat en las últimas dos décadas, abriendo algunas preguntas que van más allá de la música.

2.
Joan Ramon Bonet recibe un emotivo homenaje bendecido por Serrat y Maria del Mar Bonet
[23/03/2026] por Xavier Pintanel

Ayer sábado, el Teatre Principal de Inca (Mallorca) se convirtió en el escenario de "60 anys de l’amor perdut", un emotivo concierto homenaje organizado por el festival BarnaSants para honrar la figura de Joan Ramon Bonet el undécimo integrante de Els Setze Jutges, coincidiendo con las seis décadas de su breve pero influyente trayectoria musical.

3.
Borja Penalba: «A pesar de todo, hay que seguir apostando por vivir»
[27/03/2026] por Xavier Pintanel

El compositor e intérprete Borja Penalba presenta "La suite de Parlavà", su segundo trabajo bajo la marca "Giròvag", un álbum de once canciones nacido de un retiro reparador que presentará en vivo este domingo 27 de marzo en La Fàbrica, en el marco del Ciclo de canción de autor BarnaSants.

4.
Silvio Rodríguez: «Ahora mismo el mundo está dirigido por un régimen autoritario, belicista, ladrón, asesino (que no es Cuba)»
[26/03/2026]

En una entrevista concedida al diario español El País, Silvio Rodríguez traza un retrato complejo de la Cuba actual, marcado por la tensión entre la amenaza externa, las dificultades internas y las contradicciones del propio sistema. El cantautor reflexiona sobre la posibilidad de una invasión estadounidense, critica tanto las injerencias como ciertas posturas dentro del exilio, reconoce los errores del modelo económico cubano y describe el deterioro de las condiciones de vida en la isla, todo ello desde una mirada que combina defensa, autocrítica y una firme posición política.

5.
Joan Isaac: «He hecho mi trabajo lo mejor que he podido y, sobretodo, a mi manera»
[08/04/2026] por Xavier Pintanel

Hay discos que no necesitan levantar la voz. Azimut es uno de ellos. Joan Isaac presenta un trabajo hecho desde la contención, desde ese lugar donde la canción deja de ser ornamento para convertirse en algo casi necesario. Un disco minimalista, preciosista, trabajado con una delicadeza profundamente orgánica. Como todo en Isaac, un acto de fe.