Entre el dia i la nit
Abraçats, dins del mar, vam ballar tants cops el vals de les onades.
Despullats com la nit vam anar desprecintant la matinada
amb petons infinits quan la lluna s'amagava entre les barques.
Despertàvem soldats amb els somnis penjats
i l'estany s'havia fos amb les carícies de tots dos.
Les promeses rajant i la pell destil·lant
el licor que al nostre amor emborratxava.
Vaig marxar a navegar on les aigües no bateguen a les platges,
on no es pot escapar cap estel amb el blau cel d'una clariana.
La guitarra i la veu es morien en aquell desert en calma.
No pensava, amor meu, que poguessis córrer tant per oblidar-me.
En un port estranger em va dir un mariner
que t'havies encegat per la fortuna i els diners.
Amb el cor dividit entre el dia i la nit,
una llàgrima pels ulls em desbordava.
I és que el mar i l'amor han tornat a enfonsar
els cabirons d'aquell fals sostre on s'amagaven les passions.
Tornaré a despertar, tinc avui, tinc demà
i tot un Mediterrà per refugiar-me.
(2003)
La cantautora mexicana Natalia Lafourcade actuó en solitario ayer domingo en el Liceu de Barcelona en el marco del Suite Festival, en un concierto cargado de emoción radical, depuración estilística, mestizaje sonoro, dramaturgia íntima y canción de autor en estado puro. Sílvia Pérez Cruz fue su invitada en sensible abrazo musical.
El 22 de julio, más de una docena de artistas se reunirán en Barcelona para rendir tributo a Dioptria, la obra más emblemática de Pau Riba y una de las más referenciales para la Nova Canço. Con la implicación de sus hijos; De Mortimers, la banda que lo acompaño los últimos 20; y nombres como Maria del Mar Bonet, Roger Mas, Pascal Comelade, Oriol Tramvia o Rita Payés; el concierto se plantea como una celebración única de su legado.
El periodista e investigador cubano Humberto Manduley presenta La memoria girando en la luz: Santiago Feliú en mis recuerdos, un libro que rescata la figura del trovador cubano desde la memoria personal, recorriendo su obra, sus influencias y su lugar en la canción de autor contemporánea.
Camila Guevara, joven artista cubana de 24 años nieta de Pablo Milanés y del Che Guevara, ha iniciado su carrera musical con el disco Dame flores, tras un año marcado por la pérdida de su madre, su abuelo y su padre, Camilo Guevara. A pesar del dolor, su voz y su música la han sostenido, componiendo desde emociones intensas y personales.
Con nuevas mezclas de Steven Wilson y el concierto completo en el Carnegie Hall de 1970, Still Living in the Past amplía el histórico recopilatorio de Jethro Tull y ofrece una inmersión exhaustiva en su primera etapa, entre el blues, el folk y el rock progresivo.