Abans de trobar-te
no m’agradava el teu nom.
Ara és crit d’esperança,
d’auxili i és oració.
Ets la primera brúixola
que m’insinua un nord,
jo que buscava un oasi
confiant en la meva sort.
Volia trobar un tresor,
i despreciava els records,
feia de l’amor un error,
i ignorava els colors.
Abans de coneixe't ja t’havia dibuixat,
abans de sentir-te ja t’havia escoltat,
abans del primer abans ja hi eres tu.
Abans de trobar-te
trobava excuses per a tot,
fes el que fes,
sempre tenia la raó.
Ara em fa por que el mirall
em digui qui sóc.
I com un conjur al despertar-me
crido el teu nom.
Com si fos un tresor,
desitjant-te record,
arriscant-me a l’error,
esperant els colors.
Abans de trobar-te
no m’agradava el món
i me l’inventava
perquè em feia por la por.
Ara no tinc por, tinc pànic,
pànic de sentir-me sol,
pànic que no em contestis
si dic el teu nom.
D’imaginar-me un tresor,
inventar els records,
oblidar els errors
d’esborrar els colors.
La cantante mallorquina ofreció en el Palau de la Música de Barcelona, dentro del festival Guitar Bcn, un concierto de intensidad creciente en el que L’aigua no cansa, su nuevo disco, se convirtió en el auténtico centro del repertorio. Arropada por una banda de músicos extraordinaria, Maria del Mar Bonet volvió a demostrar que, cerca de cumplir sesenta años sobre los escenarios y los ochenta de vida, sigue instalada en un momento creativo y vocal fuera de lo común.
En Barcelona tenemos la suerte de poder disfrutar de una cada vez más numerosa comunidad de artistas argentinos que habitan la ciudad y que enriquecen nuestra vida cultural. Con pocos días de diferencia tres de ellos han presentado sus respectivos trabajos discográficos en diversos espacios: en una librería abierta a la música, en la sede de un extraordinario refugio asociativo de Sants y en el auditorio de una biblioteca histórica.
La última edición del BarnaSants, la primera dirigida por Marçal Girbau, ha reducido un 40% el número de conciertos pero ha aumentado un 33% la asistencia y la venta de entradas. Girbau, que ha valorado positivamente esta 31 edición en la rueda de prensa celebrada hoy en Barcelona, ha apostado por menos fechas, más peso artístico y producciones propias con recorrido. Y una vez más se ha reivindicado la creación del Ateneu de la Cançó.
El veracruzano Rafa Mesa, desde 2018 en su alter ego artístico Pehuenche, se presentó en formato quinteto en Barcelona dentro de su primera gira europea que le ha llevado a Londres, Copenhague, a varios escenarios de Barcelona y finalmente Madrid.