La gran partida
tinc la meua opinió, si aspire a la bellesa
com a meta i revolució.
Si a més a més estic cantant
i accepte el deure de no ser covard,
demane la paraula i em demane no callar.
Em posen trist. Què està passant?
M'encantaria estar al·lucinant però veig
que hi ha homes enemics de la humanitat.
La gran imatge de la llibertat es queda de pedra
quan l'anomenen els qui trafiquen la mort
i la fam per tot el planeta, els qui l'ofeguen.
El "rostre pàl·lid" està content, controla tot el món
amb arguments de pes,celebra la victòria dels seus míssils intel·ligents.
Li han preparat un gran discurs, la trampa del "nou ordre just".
La borsa es recupera contra més de cent mil difunts.
La gran partida que s'està jugant
és la de la Terra, la de la vida.
La nit o el dia, la llei dels diners
o la llei que ens nua a la natura.
Poder corromput, estan jugant brut, trucant les imatges.
Doble moral i doblement salvatges.
El seu ideal negoci mortal, consum, sabotatge,
aparador, riquesa miserable.
I si el que passa és inhumà,
realisme és canviar la realitat i seguir somiant.
I el que passa és tan inhumà
que realisme és canviar la realitat per seguir somiant.
A contrapunt, contra corrent, si encara puc,
si encara queda temps.
Estic veien com plora el món. No m'és igual,
que està ferit de mort.
Aspire a la bellesa i propose revolució.
Aspire a la bellesa i propose.
El cantautor catalán Joan Manuel Serrat recibirá la máxima distinción académica de la UNCUYO en marzo, en una visita de tres días que incluirá un concierto homenaje con la Orquesta Sinfónica y un encuentro abierto con el público. La resolución destaca su compromiso con la libertad, la diversidad cultural y los derechos humanos.
La cantautora siciliana Carmen Consoli cantó ayer 22 de febrero en Paral·lel 62 de Barcelona dentro del Festival BarnaSants, en un concierto de doble estreno: la presentación en Barcelona de su nuevo disco Amuri Luci (Amor Luz) y su memorable encuentro en el escenario con la Orquestra de Músiques d’Arrel de Catalunya (OMAC).
El trombonista, compositor y productor neoyorquino de origen puertorriqueño Willie Colón falleció a los 75 años tras complicaciones respiratorias. Figura central de la Fania All-Stars, impulsor de la "salsa con conciencia" y autor de clásicos como Idilio, Gitana y El Gran Varón, deja un legado que redefinió la salsa como herramienta de identidad y denuncia social.
El cantautor valenciano Feliu Ventura presentó el 12 de marzo en la sala Paral·lel 62 de Barcelona su nuevo disco Tot el que hem guanyat perdent (Todo lo que hemos ganado perdiendo), en un concierto dentro del Festival BarnaSants marcado por una sonoridad más rockera y electrónica de lo habitual. Acompañado por una formación en formato power trío con teclado y una escenografía minimalista, Ventura defendió las siete canciones del nuevo trabajo junto a piezas emblemáticas de su repertorio.
Los cuatro referentes de la música chilena compartirán escenario el próximo 25 de abril en el Parque Estadio Nacional en la primera edición del festival Canción Nacional. El encuentro reunirá a figuras clave de la Nueva Canción Chilena y el Canto Nuevo en una cita concebida como acto de memoria colectiva y celebración.