Com una melodia d’Offenbach
gira quan vol
al pany de la infantesa.
Sense un avís,
burxa feliç
l’arrel de la sorpresa
per convertir en Pere Gallerí
en un concert de Mozart o Satie.
Vist i no vist, vas fer-me escac
com una melodia d’Offenbach.
Les cançons dels quinze anys
no posen paranys
gens greus als artistes:
no hi ha canvis fumuts,
i l’armadura no té sostinguts
-encara!
P’rò el melòman badoc
es fica en un joc
de fins imprevistes:
la cançó que entra al cor
deixa nafra i et pot dur a la mort!
És un insult
per a un adult
amb seny i experiència
perdre els papers
quan rep només
un cop d’adolescència.
És vergonyós que se’t talli l’alè
per qui fa poc duies a coll-i-be,
p’rò escupo foc talment un drac
sentint la melodia d’Offenbach.
Innocentment,
perversament,
la teva xarxa estranya
m’ha embolcallat,
i m’he lliurat
com la mosca a l’aranya.
Ignores quin poder tens sobre mi,
p’rò això no et priva de fer-lo servir!
He esdevingut un embriac
a glops de melodia d’Offenbach.
Vinga, si et plau,
busca un babau
ben tendre de carcassa;
busca un brivall
que et dugui al ball
i et besi sense traça.
No vull clavar-te cap tòpic al pit,
solament vull morir vell i al meu llit,
potser enyoant –quin cul-de-sac!-
aquella melodia d’Offenbach.
El festival BarnaSants rinde homenaje al compositor griego, símbolo mediterráneo de lucha, la libertad y el antifascismo, con un gran recital que reúne a artistas de distintas disciplinas como Maria del Mar Bonet, Manolo García, Juan Valderrama, Kostas Triantafillidis o Manolis Andraoulidakis; y que pone en valor su obra musical y su compromiso político.
La cantautora chilena Magdalena Matthey combina en Instinto raíces latinoamericanas con sonoridades setenteras y cuenta con las colaboraciones destacadas de Natalia Lafourcade y Tata Barahona.
El cantautor chileno Nano Stern vuelve a Europa con Inventemos un país, una gira en la que presentará en el festival BarnaSants el disco grabado en homenaje a Víctor Jara y ofrecerá un repaso por las canciones más emblemáticas de su repertorio, junto a un homenaje a los grandes referentes de la canción popular chilena como Violeta Parra, Patricio Manns y el propio Jara.
Albert Pla presenta Todo me va bien, el primer adelanto de su próximo disco — que verá la luz a finales de este año—, una inesperada colaboración con Kase.O que combina humor, crítica social y un estribillo tan irónico como pegadizo.
El cantautor uruguayo Jorge Drexler y el músico argentino Conociendo Rusia se reúnen por primera vez en estudio para dar forma a Desastres fabulosos, un sencillo independiente que cuenta con Leiva, Meritxell Neddermann y Jordi Matas, y que llega acompañado de un videoclip dirigido por Joana Colomar.