Punt de partida
sobre l’arena
a la vora de la mar
a l’esquena un bon grapat d’anys
Estrangers l’un de l’altre
coneguts en terra estranya
viatjar-nos l’altre a l’un
i compartir tots els destins
de la drecera defugint
Junts d’ençà, a la terra natal
l'una i l'altra, on hem viscut plegats
junts també a territori neutral
allà on ens van trobar
JUNTS, per tots els paradisos
per tots els deserts JUNTS
A la taula plats de tot el món
dins teu sense passaport
Xafem ara dunes de desolació
a l'aire una tristesa gegant
la impotència col·lapsa el pit. Discutim
La vida plegats s’esgola entre les mans
tan sols lava rere els peus
no et quedes a terra, ens toca a cadascú navegar
cadascú fer el seu rumb, fer el seu rumb
Hem penjat la cortina adient a cada casa
hem fet els trajectes entre cultures, anada i tornada
l’entramat un nou país entre tu i jo
casa nostra és el món, l’hem forjada allà on fos
Xafem ara dunes de desolació
a l'aire una tristesa gegant
la impotència col·lapsa el pit. Discutim
La vida plegats s’esgola entre les mans
tan sols l'aigua per endavant
no et quedes a terra, ens toca a cadascú navegar
cadascú fer el seu rumb
I ara les ones d’aquesta mateixa mar
que ens varen unir, ens separaran
Fins ací, ara a tu, ara a mi, el vent
ens guiarà a diversos indrets. Punt de partida
A l’esquena un bon grapat d’anys
per endavant, cadascú, cadascú, una nova vida
A cinco años de su fallecimiento, el periodista Miguel Fernández publica Me va la vida en ello un retrato profundo y cercano de Luis Eduardo Aute, con testimonios inéditos de su entorno más próximo.
La cantante carioca Nana Caymmi, hija del legendario Dorival Caymmi y figura emblemática de la música popular brasileña, murió este martes a los 84 años tras varios meses de complicaciones de salud. Su carrera, profundamente ligada a la samba y al bolero, dejó una huella imborrable en el panorama musical del país.
El festival BarnaSants rinde homenaje al compositor griego, símbolo mediterráneo de lucha, la libertad y el antifascismo, con un gran recital que reúne a artistas de distintas disciplinas como Maria del Mar Bonet, Manolo García, Juan Valderrama, Kostas Triantafillidis o Manolis Andraoulidakis; y que pone en valor su obra musical y su compromiso político.
La cantautora chilena Magdalena Matthey combina en Instinto raíces latinoamericanas con sonoridades setenteras y cuenta con las colaboraciones destacadas de Natalia Lafourcade y Tata Barahona.
El cantautor chileno Nano Stern vuelve a Europa con Inventemos un país, una gira en la que presentará en el festival BarnaSants el disco grabado en homenaje a Víctor Jara y ofrecerá un repaso por las canciones más emblemáticas de su repertorio, junto a un homenaje a los grandes referentes de la canción popular chilena como Violeta Parra, Patricio Manns y el propio Jara.