La mula sàvia
Ja sé que potser sóc massa mula
però si faig cas de les lectures
veig el futur negre per a en Joan.
Si la meva psique de mula no em falla
sento un niu de trampes conceptuals.
Pactisme només vol dir que aquell que mana
pot donar-te més ració d'userda;
tu, a canvi, encara et fas i et sents més mula,
i has d'estirar el carro molt més fort.
No és que estigui contra el masoquisme
però, per vici, em posa el morro fort.
Allò del centralisme democràtic,
això sí que me fa petar de riure;
és com dir que quan foto una cosa
té la gràcia d'un somrís ben fet.
Jo que conec prou les meves coses,
val a dir de pas que en Joan també,
per més que m'esforci no hi ha manera
que em pugui empassar aquest invent.
Per a mi el treball sempre és un càstig,
menys per a aquell que s'hi realitza.
I quan sento que l'esquerra programa
més augment de la productivitat,
vol dir que, per a en Joan, el càstig
fàcilment pot ser encara més llarg.
Si el sistema és un llum d'oli
i la flama el capital,
no entenc massa l'estratègia
de posar oli al fanal.
Vaig mirar-me fix aquella mula
tot dient: "Lluís cal fotre el camp";
i mentre anava cap a Verges
no em treia del cap l'animal.
Ja només aquesta em faltaria
que, per culpa d'una mula sàvia,
tingués dubtes sobre aquests vells dogmes
que ja he après d'uns altres animals.
Com a darrera conclusió,
si mai he de fer de pagès,
no em busqueu amb una mula.
Compraré un tractor modern.
El documental Para vivir: El implacable tiempo de Pablo Milanés, dirigido por Fabien Pisani, ofrece un retrato íntimo del cantautor cubano durante sus últimos años en su "exilio autoimpuesto". El estreno mundial tendrá lugar el 21 de junio en el festival de documentales más importante del Reino Unido.
Después de siete años sin publicar nuevo material, Ana Belén lanza Vengo con los ojos nuevos, un álbum compuesto por once canciones originales en el que autores como Pedro Guerra, Vicky Gastelo o Víctor Manuel aportan letras centradas en la mujer, la memoria y la mirada vitalista hacia el presente. La producción corre a cargo de David San José.
A sus 94 años, Omara Portuondo publica Eternamente Omara, un nuevo trabajo discográfico en el que revisita grandes canciones del repertorio cubano acompañada por artistas como Nathy Peluso, Pablo López, Angelique Kidjo y Silvio Rodríguez, quien cantará Demasiado, tema incluido originalmente en Segunda cita (2010).
La UBA reconocerá la trayectoria de Charly García con el máximo título honorífico, en una ceremonia prevista para agosto de 2025. La iniciativa surge desde la Facultad de Filosofía y Letras como reconocimiento al impacto musical y político del artista.
El nuevo álbum de estudio de Quique González llevará por título 1973 y se publicará oficialmente el próximo 3 de octubre de 2025 bajo el sello Cultura Rock Records. El anuncio llega acompañado de la apertura de la preventa y del lanzamiento de su primer avance, Terciopelo azul, una canción grabada en vivo que define el tono de un trabajo que busca reflejar con honestidad el momento presente del artista.