Rumbeta
i ens prengués l'amor
em faré corsari
i amb robins i perles
dels tresors millors
a la negra bandera
brodaré el teu nom.
Paraules d'amor:
silencis escrits
als plecs del llençol.
Escriuré el teu nom
amb vermell de llavis
sobre els teus petons.
Paraules de vent,
notes de colors:
cançó del teu nom.
Quan em trobi sol
per carrers i places
cridaré el teu nom.
Vindran guardians
que em prendran per boig,
i en dir-me qui sóc
diré el teu nom.
Paraules d'amor:
que neixen on moren
els límits del mot.
Escriuré el teu nom
desant les paraules
i guardant-ne l'olor.
Calidoscopi,
que giris o tombis
s'hi veu el teu nom.
L en les nits més clares,
quan tothom ja dorm,
veuràs els estels
com muden de lloc
i amb dits invisibles
entre tots escriuen
—com jo— el teu nom.
Paraules d'amor:
coixinera blanca
amb la teva olor.
Escriuré el teu nom
amb lletres de pa:
que en mengi tothom.
Seguir camins falsos
que no van enlloc,
laberint del teu nom.
Paraules d'amor:
enmig del silenci
hi queda el teu nom.
El Festival BarnaSants 2026 iniciará el 27 de enero, en el Palau de la Música Catalana de Barcelona, su 31.ª edición con un concierto de homenaje al cantautor Lluís Llach, que conmemorará el 50.º aniversario de los míticos conciertos de enero de 1976. El espectáculo reproducirá, medio siglo después el repertorio original íntegro de aquellos conciertos con la participación de artistas como Manel Camp, Santi Arisa, Borja Penalba, Gemma Humet o Joan Reig, entre otros.
El cantautor asturiano Víctor Manuel inaugura etapa con Altafonte y presenta un álbum producido por David San José, formado por composiciones que abordan el amor, la esperanza y la identidad personal en un tiempo marcado por la incertidumbre.
El esperado estreno de Dialecto de Pájaros, la obra que compuso Patricio Wang hace casi cuatro décadas, tuvo lugar finalmente el pasado 11 de noviembre de 2025 en el Teatro Municipal de Viña del Mar, como concierto de apertura del Festival Puente: Encuentro Interoceánico de las Culturas. Hablamos de su estreno, de su génesis y de lo que viene.
El investigador y periodista Jorge Leiva publica un volumen que revisa, con rigor documental, todas las canciones grabadas por Víctor Jara entre 1957 y 1973, acompañadas de contexto histórico, creativo y biográfico. El lanzamiento oficial será el 25 de noviembre en el Centro Cultural Ceina, en Santiago.
Canción de luz. Homenaje a Ángel Quintero, producido por los Estudios Ojalá y licenciado por Bis Music, reúne once composiciones del repertorio del trovador fallecido en abril de 2024, interpretadas por destacadas voces de la música cubana como Silvio Rodríguez, Miriam Ramos, Frank Delgado o Eduardo Sosa.