Segons la lluna
la por m'arrossega,
les mans em tremolen,
em mata la pena.
Si es fes un anunci
sobre el desamor
la imatge perfecta
podria ser jo.
Segons la lluna
se'm mengen els gelos,
la ràbia em capgira,
esgarrapo i mossego,
crido i esbufego
per qualsevol cosa,
igual que la bruixa
a qui tot li fa nosa.
Quan em sento així
és millor que m'oblidin
com jo mateixa oblido i espero
el canvi de lluna,
que al cap i a la fi
només és lluna
i sap com enganyar,
si t'ho dic és perquè em creguis,
sap com enganyar.
Segons la lluna
sóc una deessa
forta com un roure
i suau com la seda,
la mort se m'oblida,
la por no m'espanta,
jo sóc la princesa
del conte de fades.
Segons la lluna
et porto tonades
que en els mars de Xina
canten les onades,
per enamorar-te
l'ànima guarnida
com per fer un duet
amb el ball de la vida.
Sóc una lluna
i també sóc l'altra,
cerca'm en les dues
si és que em vols trobar:
Estima'm sencera,
que sóc de veritat.
Casi cuatro décadas después de su estreno en Ámsterdam, la cantata Dialecto de Pájaros del compositor Patricio Wang revive en Chile con una versión revisada por su autor. Una obra mística y vanguardista que regresa para cerrar un ciclo pendiente en la historia musical de Quilapayún y Patricio Wang.
El Festival BarnaSants 2026 iniciará el 27 de enero, en el Palau de la Música Catalana de Barcelona, su 31.ª edición con un concierto de homenaje al cantautor Lluís Llach, que conmemorará el 50.º aniversario de los míticos conciertos de enero de 1976. El espectáculo reproducirá, medio siglo después el repertorio original íntegro de aquellos conciertos con la participación de artistas como Manel Camp, Santi Arisa, Borja Penalba, Gemma Humet o Joan Reig, entre otros.
El cantautor asturiano Víctor Manuel inaugura etapa con Altafonte y presenta un álbum producido por David San José, formado por composiciones que abordan el amor, la esperanza y la identidad personal en un tiempo marcado por la incertidumbre.
La cantante italiana Ornella Vanoni, conocida por clásicos como Senza fine, deja una trayectoria de más de siete décadas marcada por la versatilidad, la presencia escénica y su papel como una de las grandes damas de la canción italiana.
El investigador y periodista Jorge Leiva publica un volumen que revisa, con rigor documental, todas las canciones grabadas por Víctor Jara entre 1957 y 1973, acompañadas de contexto histórico, creativo y biográfico. El lanzamiento oficial será el 25 de noviembre en el Centro Cultural Ceina, en Santiago.