Salònica
quan no res acull l'esperança
i quan la tristesa aixopluga un jardí
i una boira de dol viu a casa,
tu em guardes el sol,
sé que em guardes el sol,
tu em guardes el sol.
Ara que la terra s'assembla a un cristall
i en el cel el blau és més pàl·lid,
i ja no troba la fe amb què brindar
i el teu nom no viu entre els meus llavis,
sé que em guardes el sol,
vull que em guardis el sol,
sé que em guardes el sol.
El secret que em regalares
és l'alè per als viatges
perquè tu em guardes el sol,
vull que em guardis el sol,
sé que em guardes el sol.
Canvia la història com una estació,
canvia el mar, canvien les estrelles,
canvia la pell i també les cançons,
i l'amor se'n va en una quimera,
tu em guardes el sol,
sé que em guardes el sol,
tu em guardes el sol.
Viu a Mallorca la veu del meu cant
i el meu somni vola a Alexandria,
i a Nicòsia m'adorna el corall
i a Menorca m'acaricia la brisa,
tu em guardes el sol,
sé que em guardes el sol,
vull que em guardis el sol.
Adaptació: Albert García
La cantautora Judit Neddermann y el guitarrista Pau Figueres presentan un nuevo álbum conjunto, con doce canciones en castellano, catalán, portugués y francés, grabadas en directo en estudio. Entre ellas, una nueva versión de Vinc d’un poble con Joan Manuel Serrat y temas originales que combinan pop, folk, jazz y música popular brasileña.
El cantautor chileno Patricio Anabalón lanza el single Danza con la participación de Silvio Rodríguez, en una obra producida por Javier Farías y enriquecida con los aportes del Cuarteto Austral, Felipe Candia y otros destacados músicos e ilustradores; en un encuentro generacional de la canción de autor.
El compositor, etnomusicólogo y director teatral napolitano Roberto De Simone ha muerto en Nápoles a los 91 años. Fue autor de La gatta Cenerentola y fundador de la Nuova Compagnia di Canto Popolare. En su Cantata per Masaniello colaboró el grupo chileno Inti-Illimani, en una obra que unió la tradición napolitana con la música latinoamericana.
La cantante catalana Sílvia Pérez Cruz participa con su voz en el nuevo trabajo del compositor Feliu Gasull, donde interpreta varias piezas con orquesta, en un disco que reúne también a Pau Figueres, Josep Pons y la Orquestra del Gran Teatre del Liceu.
La profesora puertorriqueña Limarí Rivera Ríos publica el primer estudio académico interdisciplinario sobre la obra de Silvio Rodríguez, explorando la relación entre canción y poesía, la representación del amor como ética revolucionaria, el discurso racial y el legado de Martí y Guillén.