Qui és l'home Fenosa
Es algú que vol preservar la intimitat.
Algú que vol afirmar que no sols de pa viu l'home.
Algú que, com el Petit Prince de Saint-Exupéry, sap que les coses més importants són aquelles que no es veuen.
Algú que sap que, com deia la poetessa japonesa, una lletra, quan no hi ha ni lluna, ni lluïssor de neu, ni cuques de llum, pot ésser llegida amb el cor.
Algú que afirma que no hem vist mai un esperit sense matèria però sí matèria sense esperit.
Que demana tranquil·litat.
Que creu que l'estridència ve de la vanitat del no saber.
Que sap que quan més coses sabem mes humils som, perquè en pujar més enlaire es veu l'horitzó cada vegada més lluny.
Que sap que, com més hom és al cim, més hom és modest i deixa d'expressar-se de manera feridora.
Que vol apartar del seu treball les idees preconcebudes i deixar que flueixi tot sol aquell que ell anomena l'Estat de Gràcia.
Que creu que per rebre aquest estat cal una puresa que només s'obté treballant, i encara només quan es treballa creient-hi.
L'Estat de Gràcia es com un miracle que meravella a qui el rep. El mateix escultor se sorprèn cada vegada que aquesta força broti súbitament entre les seves mans, com el meravellen les coses de cada dia: el sol fet d'ésser vivent o el fet de tenir la seva dona.
El sent com un miracle constant aquell que al casar-se amb Nicole tenia els següents béns de fortuna:
Un molinet de cafè
Una garrafa de vidre
Moltes caixes de xampany
Només perfum, transparència i esperit.
La cantante mexicana Lila Downs recibirá el galardón el 20 de julio en Cartagena, en el marco del festival La Mar de Músicas, como reconocimiento a una trayectoria artística que ha tendido puentes entre culturas, lenguas y tradiciones musicales desde una mirada profundamente comprometida.
La cantautora chilena Elizabeth Morris presenta un nuevo trabajo discográfico marcado por la grabación orgánica, la sencillez como eje creativo y un enfoque profundamente emocional, con colaboraciones de Joe Vasconcellos y José Seves.
El Festival Folk Internacional Tradicionàrius celebrará en Barcelona su 39ª edición entre el 16 de enero y el 27 de marzo de 2026 con más de 50 actividades y una programación que pone el foco en las lenguas habladas, cantadas y bailadas del Pirineo, con propuestas de Occitania, País Vasco, Aragón y los territorios de habla catalana.
Joan Manuel Serrat acompañará a Jofre Bardagí en la puesta de largo de Jofre Bardagí interpreta Serrat, un proyecto que revisita el cancionero de Serrat desde una mirada contemporánea y profundamente personal, y que conecta memoria familiar, legado musical y presente creativo.
El músico y cantante Salvador Escribà, figura central de las fiestas populares en Cataluña y fundador del sello Salseta Discos, murió a causa de un ictus. Su trayectoria está ligada tanto a la música de baile como al impulso decisivo del rock catalán.