El seu mapamundi, gràcies
una paraula per a cada cosa,
i una filera de caselles decorades,
no hi ha gat amagat.
Com són d'estúpids els reis màgics Reis d'Orient:
no portaven el llibre d'instruccions.
Molt educats badallen a la taula,
ja ho deia jo.
Regale el meu fantàstic retallable
i unes tisores, vinga, encole-ho amb les mans.
Un artefacte que es ven a la glorieta
i a les fires dels encants.
Com són d'estúpids els reis màgics Reis d'Orient:
amb les presses oblidaren la cola.
He resat però només el diccionari
vol aguantar-se dret.
Tot i això, faig ofertes inútils,
els jugadors els tinc ara d'esquena.
Mira que bé!
Cada matí llançaré els daus
contra el meu tauler en la costera.
Jo i jo.
Regale la creu de titellaire,
regale l'amanida de cebes.
Convide'm a aquesta olla de grills,
vosté que sap estar.
Són petits i graciosos els discursos,
tan àgils com un sac de puces
sense treva, atinga's al pamflet,
i tots a dansar.
Cada matí llançaré els daus
contra el meu tauler en la costera.
"Parapapa"
És inútil però no m'importa
perquè porte coca, tu vols coca?
nyas coca!
"Parapapa".
Giren, giren els pallassos,
els cavallets de fusta,
res de bo per a ningú,
plora tot el que tant com vulgues.
Com més plores, menys que pixes,
Com més plores, menys que pixaràs.
"Parapapa".
Plora tot el que tant com vulgues.
Com més plores, menys que pixes,
Com més plores, menys que pixaràs.
"Parapapa".
Adaptació: Alfons Olmo
Hay discos que no necesitan levantar la voz. Azimut es uno de ellos. Joan Isaac presenta un trabajo hecho desde la contención, desde ese lugar donde la canción deja de ser ornamento para convertirse en algo casi necesario. Un disco minimalista, preciosista, trabajado con una delicadeza profundamente orgánica. Como todo en Isaac, un acto de fe.
Tras la publicación del disco Tinc una casa al mar, Joan Isaac vuelve a editar un nuevo trabajo: Azimut, en el que se encuentra acompañado por el músico y compositor Eduard Iniesta. Durante 2023 fue publicada una recopilación antológica de la obra del artista, compuesta por veinticinco cedés, como parte de la conmemoración de sus cincuenta años de oficio y 70 de vida, que culminó con un gran concierto en El Palau de la Música catalana y la edición de Joan Isaac al Palau en 2024. Azimut es su más reciente creación, una obra protagonizada por unos textos profundamente poéticos, vestidos fundamentalmente por voz y cuerdas.
El cantautor brasileño Chico Buarque ha viajado a La Habana invitado por Silvio Rodríguez, en una visita que combina un gesto de solidaridad con la grabación conjunta de Sueño con serpientes. El encuentro refuerza la relación entre dos figuras centrales de la canción latinoamericana.
El músico chileno Rodrigo Gallardo y el colectivo argentino Tremor presentan su propuesta conjunta en el Europa Tour 2026, un recorrido que consolida el diálogo entre tradición andina y electrónica contemporánea en distintos escenarios del continente.
Martirio llevó el pasado domingo 12 de abril al Auditori de Barcelona, en el marco del Ciclo de canción de autor BarnaSants, su espectáculo Al sur del tango, una propuesta que enlaza las raíces compartidas entre Argentina y España desde una interpretación que es tanto voz como gesto y emoción.