El far (o Record acord amb el cor)
l'espiral d'un caragol
sempre ens porta al mateix port
El fòssil que duc al cor
no s'esborrarà mai
impregnat per sempre
el teu record
T'enviarem missatges
en vaixells de paper
per trobar-te allà on sigues
perquè sempre hi ets
La cresta de l'ona trencant
la ressaca s'enduu les paraules
petjades, dunes i canyars
Són les mateixes aigües
que uneixen totes les bandes
illes, constel·lacions radars
Combinacions diverses d'estels
em porten on tu estàs
Travessant oceans de temporals
Entres en el moviment més ferotge
Descalça camines, depasses la línia
a la costa mar endins, et submergiràs
El far que fa girar la llum
la sàmara que vola
pel pes de la llavor
i l'ala que roda i roda
Ens la brindes com un regal
perla preciosa porta escrits
origen, camí,
timó i destí
T'enviarem missatges
en vaixells de paper
per trobar-te allà on sigues
perquè sempre hi ets
Nàufraga o engolin-te la corrent
navegant a la deriva, sense rumb
submergida, flotant en el vent
Enrere una vida llarga
llarga i viva
la por que has vist queda en el rostre d'altres
sempre has eixit avant
llarga i viva
has sabut treure suc a cada instant
T'has adaptat com humana
has lluitat com dona
has treballat amarga
Forta i valenta
has transcendit en nosaltres
mare, dona, amiga,
Iaia, besàvia i filla
has construït, has creat
has donat, has estimat
has sobreviscut
has vençut la ira
ha esta llarga i viva
El far que fa girar la llum
la sàmara que vola
pel pes de la llavor
i l'ala que roda i roda
Has donat un poc de llum per saber qui som
Illes continents, planetes
Riba de la vida i la mort
Riba de la mort i la vida
La cresta de l'ona trencant
la ressaca s'enduu les paraules
peus a la sorra, dunes i canyars
(2007)
El catalán Raül Refree y la gallega Aida Tarrío, con su proyecto Gala i Ovidio, presentaron en el BarnaSants su álbum conjunto Un final que parece un principio, en una noche definida como una "hermandad galaico-catalana" por el director del ciclo, Marçal Girbau, que inauguró además el espacio Dopo BarnaSants.
Tras dos años de silencio discográfico, la banda valenciana El Diluvi regresa con Cantem per tu (Cantamos por ti), una canción que reivindica la tradición, la cultura y la memoria compartida como motores de futuro. No se trata de un retorno al uso: es la reaparición de una voz que, en realidad, nunca se apagó, y que vuelve a alzarse desde lo colectivo, lo popular y lo comprometido.
El cantautor malagueño El Kanka presenta diez nuevas canciones en las que vuelve a convertir lo cotidiano en materia poética, con un sonido más rico y bailable, y anuncia una gira que se extenderá hasta finales de 2027
Pedro Pastor y su banda Los Locos Descalzos celebran diez años recorriendo escenarios de todo el mundo con un álbum conmemorativo cuidadosamente producido.
Luis Fercán publica Cerezos en flor, su nuevo álbum de estudio y el proyecto más ambicioso de su trayectoria hasta el momento. El disco vuelve a contar con la producción de Nacho Mur, colaborador habitual desde Canciones completas desde una casa vacía, y consolida una manera muy personal de entender el folk desde un lenguaje actual, íntimo y profundamente emocional.