Volar serà nou
a l'ovni que l'ha encès
i el seu poc equipatge
serà estrany i de pes.
Suada aquesta vida
que l'ha endollat al sol
s'acosta la sortida
del que serà el seu vol.
Volar li serà nou
o potser no tant,
un fred conegut
l'està acomiadant.
Vol que corri molt
aquest darrer tren,
és un vell tossut
i també és un nen,
no vol espantar-se
o depèn.
Algun dels nostres savis
quan marxen fan plorar,
ens deixen mel al llavis
i el món s'ha de regar.
Els nens són la bandera,
hereten els senyals,
passar per la frontera
fent molts passos en fals.
Li costa fer contacte
ha de jugar aquells jocs
d'aquell infant exacte
i molts petons són pocs.
Sabent que hi ha finestres
que no podem obrir
potser els extraterrestres
les obren al morir.
Es mor, vol tornar a casa
amb l'ovni maternal,
damunt del cap l'espasa
del somni original.
Ayer falleció en el Hospital Josep Trueta de Girona el gestor cultural y poeta italiano Sergio Secondiano Sacchi (Milán, 1948), una de las mentes más brillantes y creativas vinculadas al histórico Club Tenco, institución fundamental en la defensa y promoción de la canción de autor.
El cantautor catalán Joan Manuel Serrat recibirá la máxima distinción académica de la UNCUYO en marzo, en una visita de tres días que incluirá un concierto homenaje con la Orquesta Sinfónica y un encuentro abierto con el público. La resolución destaca su compromiso con la libertad, la diversidad cultural y los derechos humanos.
La cantautora siciliana Carmen Consoli cantó ayer 22 de febrero en Paral·lel 62 de Barcelona dentro del Festival BarnaSants, en un concierto de doble estreno: la presentación en Barcelona de su nuevo disco Amuri Luci (Amor Luz) y su memorable encuentro en el escenario con la Orquestra de Músiques d’Arrel de Catalunya (OMAC).
El cantautor valenciano Raimon presenta Aquest jo que jo soc (Este yo que yo soy), una extensa biografía escrita por Miquel Alberola que recorre su trayectoria vital y artística desde la infancia en Xàtiva hasta su despedida de los escenarios en 2017. El volumen propone una mirada amplia y matizada sobre una figura esencial de la canción de autor europea.
Ya está disponible al completo Directo en Casa Astor (Ventilador Music, 2026), el nuevo EP en directo de Raquel Lúa. Se trata de un trabajo breve e íntimo, integrado por tres versiones grabadas en vivo a finales de 2025 en la Casa Astor de Barcelona, donde la artista ofreció una interpretación cercana y especialmente emotiva de tres de sus canciones más emblemáticas: Hache, Reguero de Luz y La Saeta.