La melodia dels amants
jo vull fer amb tu coses prohibides i, després,
portar les marques a la pell d'una guerra de sentiments
que he de combatre cada dia.
Que tinc guanyada i tinc perduda al mateix temps,
entre l'anada, la vinguda i els intents,
de posar portes al teu cor després d'entrar-hi el meu amor
tancant la porta de sortida.
I no vull dir-te cap mentida ara mateix.
En la carícia més furtiva, veig que hi creix
una abraçada que es fa gran, mentre la pell es va tibant
i la consciència es fa petita.
Si despertem una sospita entre el veïnat,
ja ho veus, l'enveja un altre cop se'ls ha empassat,
deixem-los que vagin parlant mentre al teu cos vaig abocant
tots els petons que necessites.
Abans de que em passi la vida jo vull fer,
jo vull fer amb tu coses prohibides per poder
sentir-me viu entre els llençols, i es va filtrant un raig de sol
per recordar-nos que és de dia.
Que està sonant la melodia dels amants
i les carícies se'ns escapen de les mans,
la tarda es perd pels teus cabells, la nit escampa els seus estels
i em dóna llum el teu somriure.
Si això és pecat, hauré de viure aquest infern
sentint les flames al meu pit, que està roent
entre les brases d'aquest foc que em va fonent molt poc a poc.
Jo vull cremar-me cada dia.
Mitja vida amb tu.
(2003)
Miguel Poveda hizo suyo el Gran Teatre del Liceu de Barcelona —uno de los grandes Teatros de la Ópera del mundo— en su concierto Distinto del 15 de Octubre, en el marco de la edición de 2025 del "Festival Jazz Barcelona".
El músico argentino Milo J lanza La vida era más corta, un álbum doble donde se cruzan el folklore argentino y los sonidos urbanos contemporáneos, en una obra que reúne a varias generaciones y cuenta con colaboraciones destacadas como las de Mercedes Sosa y Silvio Rodríguez.
Tras más de quince años de amistad y colaboraciones esporádicas, la actriz y cantante española Leonor Watling y el músico y productor estadounidense Leo Sidran publican Leo & Leo, un álbum conjunto disponible en plataformas digitales, CD y vinilo. El proyecto, con colaboraciones de Jorge Drexler, Kevin Johansen y Javi Peña, se acompaña de una gira internacional junto a The Groovy French Band.
El músico y compositor venezolano Henry Martínez murió este 2 de octubre, según informó su familia a través de un comunicado en redes sociales. Autor de más de 200 canciones, su obra fue interpretada por voces como Pablo Milanés, Martirio, Marc Anthony, Jerry Rivera, María Teresa Chacín, Cecilia Todd y Gualberto Ibarreto.
En un Palau Sant Jordi abarrotado, Joaquín Sabina se despidió de Barcelona con un concierto que fue al mismo tiempo un inventario de vida y un abrazo multitudinario a través de veintidós canciones que, tras más de medio siglo de carrera, ya no le pertenecen solo a él.