No estem sols
no ens creguéssim que som lliures:
ens observen, ens espien,
ens remenen els calaixos,
som titelles als seus braços,
i ens refreguen pels nassos,
que de tots ho saben tot.
No estem sols,
que innocent aquell que pensi,
que manté l'anonimat!
Si volguessin, entrarien,
amb nocturna traïdoria,
per les portes més secretes
de la nostra intimitat.
No estem sols:
són eteris, invisibles,
fiscalitzen la tendresa
que s'amaga als nostres somnis,
no estem sols.
No estem sols,
depenem dels seus capricis.
Som minúsculs grans de sorra,
som uns zeros a l'esquerra
a les mans dels vigilants.
No estem sols,
investiguen els horaris,
els amors, els honoraris,
els amics, la ideologia.
Presumeixen d'infal·libles,
si volguessin ens dirien
de quin mal hem de morir.
No estem sols,
es inútil l'aventura,
d'escapar de dictadures,
dels paranys que construeixen
des de l'oci controlat.
Som només bases de dades,
som presumptes inculpats.
No estem sols:
són titànics, invencibles,
fiscalitzen la bellesa
a favor del món banal.
No estem sols.
No estem sols,
depenem dels seus capricis.
Exigeixo i reivindico
el meu dret innegociable
de ser un anònim ciutadà.
La cantautora mexicana Natalia Lafourcade actuó en solitario ayer domingo en el Liceu de Barcelona en el marco del Suite Festival, en un concierto cargado de emoción radical, depuración estilística, mestizaje sonoro, dramaturgia íntima y canción de autor en estado puro. Sílvia Pérez Cruz fue su invitada en sensible abrazo musical.
La exposición Cómo diseñar una revolución: La vía chilena al diseño, que podrá verse en el Disseny Hub Barcelona del 2 de julio al 16 de noviembre de 2025, recupera a través de 250 piezas —incluyendo las portadas de discos de la Nueva Canción Chilena— el papel fundamental del diseño gráfico e industrial en el proyecto de transformación social impulsado por Salvador Allende.
El periodista e investigador cubano Humberto Manduley presenta La memoria girando en la luz: Santiago Feliú en mis recuerdos, un libro que rescata la figura del trovador cubano desde la memoria personal, recorriendo su obra, sus influencias y su lugar en la canción de autor contemporánea.
El 22 de julio, más de una docena de artistas se reunirán en Barcelona para rendir tributo a Dioptria, la obra más emblemática de Pau Riba y una de las más referenciales para la Nova Canço. Con la implicación de sus hijos; De Mortimers, la banda que lo acompaño los últimos 20; y nombres como Maria del Mar Bonet, Roger Mas, Pascal Comelade, Oriol Tramvia o Rita Payés; el concierto se plantea como una celebración única de su legado.
Camila Guevara, joven artista cubana de 24 años nieta de Pablo Milanés y del Che Guevara, ha iniciado su carrera musical con el disco Dame flores, tras un año marcado por la pérdida de su madre, su abuelo y su padre, Camilo Guevara. A pesar del dolor, su voz y su música la han sostenido, componiendo desde emociones intensas y personales.