El gran salt
Buscant el quàdruple mortal
Estiro els músculs per saltar
Si pot ser, avui més alt
De salt en salt fins a la mort
De llit en llit fins el final
Tot el que he aprés en cada salt
Em fa estranyament lleuger i feliç
Mentre giro sobre el meu cap
Com una gota en suspensió
Penso que tornaré a saltar
I que potser per primer cop
El meu cos s’elevi
Sobre la seva soledat
Dintre d’aquesta obstinació
“Ja sé que mai he estat un home amb
els peus a terra. Tampoc no m’importa
gaire la manera, he estat feliç, molt
feliç. I no renuncio a superar el meu
salt, el meu gran salt. Vinga Lectus!
Puja! Amunt! Amunt!”
Mentre la gent crida més fort
I el seu rugit arriba clar,
Penso que ho tornaré a intentar
I que potser per sempre més
El meu nom s’elevi.
No vull oblit ni anonimat:
Això és la meva obstinació
El festival BarnaSants rinde homenaje al compositor griego, símbolo mediterráneo de lucha, la libertad y el antifascismo, con un gran recital que reúne a artistas de distintas disciplinas como Maria del Mar Bonet, Manolo García, Juan Valderrama, Kostas Triantafillidis o Manolis Andraoulidakis; y que pone en valor su obra musical y su compromiso político.
La cantautora chilena Magdalena Matthey combina en Instinto raíces latinoamericanas con sonoridades setenteras y cuenta con las colaboraciones destacadas de Natalia Lafourcade y Tata Barahona.
El cantautor chileno Nano Stern vuelve a Europa con Inventemos un país, una gira en la que presentará en el festival BarnaSants el disco grabado en homenaje a Víctor Jara y ofrecerá un repaso por las canciones más emblemáticas de su repertorio, junto a un homenaje a los grandes referentes de la canción popular chilena como Violeta Parra, Patricio Manns y el propio Jara.
Albert Pla presenta Todo me va bien, el primer adelanto de su próximo disco — que verá la luz a finales de este año—, una inesperada colaboración con Kase.O que combina humor, crítica social y un estribillo tan irónico como pegadizo.
El cantautor uruguayo Jorge Drexler y el músico argentino Conociendo Rusia se reúnen por primera vez en estudio para dar forma a Desastres fabulosos, un sencillo independiente que cuenta con Leiva, Meritxell Neddermann y Jordi Matas, y que llega acompañado de un videoclip dirigido por Joana Colomar.