Les orenetes
a tornar als vostres nius
i a deslligar els cels aspres
de tant d’hivern captius?
Orenetes, oh símbol
meu de l’etern retorn,
des de l’anhel us crido
amb el meu cor fet corn.
Baixeu, planant en cercles
dins l’alta claredat,
a esbarriar la xifra
del vol del rat-penat.
Hi ha l’oreneta blanca,
que somio despert,
ocell de les alçàries
i de l’obscur obert.
¿Trigareu, orenetes,
a gronxar-vos al vent
que arribarà amb aromes
sota un nou cel clement?
Boques de pleniluni
besaran ulls vernals
quan jo senti que afloren
els profunds litorals:
vida en acte i en somni,
temps i espai abraçats,
músiques, dolls i formes,
l’estel de soledats...
Les estrelles oscil·len
amb un gest de lilàs,
i ve la pau tranquil·la
pas a pas, pas a pas...
A cinco años de su fallecimiento, el periodista Miguel Fernández publica Me va la vida en ello un retrato profundo y cercano de Luis Eduardo Aute, con testimonios inéditos de su entorno más próximo.
La cantante carioca Nana Caymmi, hija del legendario Dorival Caymmi y figura emblemática de la música popular brasileña, murió este martes a los 84 años tras varios meses de complicaciones de salud. Su carrera, profundamente ligada a la samba y al bolero, dejó una huella imborrable en el panorama musical del país.
El festival BarnaSants rinde homenaje al compositor griego, símbolo mediterráneo de lucha, la libertad y el antifascismo, con un gran recital que reúne a artistas de distintas disciplinas como Maria del Mar Bonet, Manolo García, Juan Valderrama, Kostas Triantafillidis o Manolis Andraoulidakis; y que pone en valor su obra musical y su compromiso político.
La cantautora chilena Magdalena Matthey combina en Instinto raíces latinoamericanas con sonoridades setenteras y cuenta con las colaboraciones destacadas de Natalia Lafourcade y Tata Barahona.
El cantautor chileno Nano Stern vuelve a Europa con Inventemos un país, una gira en la que presentará en el festival BarnaSants el disco grabado en homenaje a Víctor Jara y ofrecerá un repaso por las canciones más emblemáticas de su repertorio, junto a un homenaje a los grandes referentes de la canción popular chilena como Violeta Parra, Patricio Manns y el propio Jara.