Època rosa, època blues
ignora que és feliç fins que es fa gran
o, ben mirat,
és l’home adult qui recrea el passat
en clau de felicitat
i el mitifica, quan un nen
viu el present rient, plorant, depèn...
i és desgraciat
en el transcurs d’un moment infinit
i el rei del món tot seguit.
El temps
pot convertir en pedres precioses els fems.
El cor
desitja creure en la improbable Edat d’Or.
L’avui,
que tanca portes i t’escurça el camí,
pintat
color de rosa ens deixa sempre el passat.
L’època rosa neix quan la cus
amb fil i agulla l’època blues
a la memòria.
Uns amants
tendres i joves –vaja, uns debutants-
solen somiar
en l’endemà, en un futur net i clar
quan el món els somriurà
com mai ha somrigut. P’rò els anys
duran desgast, rutina i desenganys
i creixerà en
ells la nostàlgia d’un món molt millor,
el món del primer petó.
Un cantant
que ningú escolta sobreviu pensant
que ha d’arribar el
dia que el seu gran talent petarà als
ulls del món com un volcà...
P’rò amb l’èxit ve també la por
de ser oblidat i, enmig d’una ovació,
enyorarà
les vaques magres i el fred del carrer,
quan tot estava per fer.
L’època rosa neix quan la cus
a la memòria l’època blues.
La cantautora mexicana Natalia Lafourcade actuó en solitario ayer domingo en el Liceu de Barcelona en el marco del Suite Festival, en un concierto cargado de emoción radical, depuración estilística, mestizaje sonoro, dramaturgia íntima y canción de autor en estado puro. Sílvia Pérez Cruz fue su invitada en sensible abrazo musical.
La cantante brasileña Vanessa de María regresa a la escena musical tras una pausa de 15 años con el proyecto Maestros, un disco dividido en dos volúmenes en el que rinde homenaje a las voces que marcaron su infancia y formación. El álbum cuenta con colaboraciones de artistas fundamentales de la canción latinoamericana como Silvio Rodríguez, Víctor Heredia, León Gieco, Teresa Parodi o Quilapayún.
El trovador cubano Silvio Rodríguez dará inicio a su próxima gira latinoamericana con una presentación pública y gratuita en la escalinata de la Universidad de La Habana, el 19 de septiembre a las 19:00. El histórico enclave volverá a convertirse en escenario de la Nueva Trova, en un evento que marcará el punto de partida de una serie de conciertos por cinco países de América del Sur.
El festival La Mar de Músicas, organizado por el Ayuntamiento de Cartagena (España), ha anunciado que Ecuador será el país invitado de su 31ª edición, que se celebrará del 17 al 25 de julio de 2026. El anuncio se realizó durante el concierto de clausura de la edición 2025, en un acto simbólico que marcó el paso del testigo desde Corea del Sur al país andino.
El grupo chileno Estravagarios, heredero directo del legado musical de Quilapayún, lanza en formato físico (Digipack) el álbum Aquí estamos, esta vez bajo el título Estravagarios; Nous voici, 60 ans de ré-évolutions, una edición francesa que conmemora seis décadas de historia artística ininterrumpida.