Amic Enric
Amic des de la infància, amic del meu marit
Que no és pobre d'esperit ni neda en la abundància
I que avui és a Vic, i s'ha allunyat del niu
Doncs és treballador i la feina el demana,
Però estimat Enric, treu-te l'americana"
Se'm penja la coll i diu :"oh estimat Enric,
Saps com li agradaria a ell que estima tant
A tots els seus companys, sopar t'oferiria
Nosaltres no som rics, ell diu que som sedants
I jo, que el què diu ell, per mi és sempre llei
Et dic amic Enric, sopem en companyia"
Posa música i diu:" aquesta és la cançó
La cançó que a ell li agrada, i ara la poso jo
Per tu, l'amic millor, i em sento acompanyada
I sé que ell que és tan bo, i és pobre l'adjectiu
Feria igual que jo, et voldria obsequiar
Però estimat Enric, vine aquí al sofà"
Encén el foc i diu :"segur que no has vist
Tantes fotografies del nostre casament
Va ser durant l'hivern, la neu tot ho cobria
Ell anava sense abric, és home fort i actiu
Les guardo íntimament, records plens d'emoció
Just al costat del llit, vine a l'habitació"
Obre els llençols i diu: "m'agrada el color blanc
El blanc i la puresa del seu amor per mi,
Del meu amor per ell i la nostra tendresa
Que tu amic Enric ets sol a compartir
Quina cara d'espant que fas amic Enric
Oh estimat amant fa fred fora del llit"
Em desperto amb el sol i sento que ella diu:
"estic reconfortada perquè ell arriba avui,
Avui i no demà, l'espera és tant cansada"
I quan arribarà, l'amic i la muller
Li tindran preparat un ben calent cafè
El trovador cubano Silvio Rodríguez abrió el 1 de septiembre en el Gran Teatre del Liceu de Barcelona su nueva gira por el Estado español con un concierto de 22 canciones que fue creciendo paulatinamente hasta desembocar en una sucesión final de clásicos. A punto de cumplir 80 años, Rodríguez mostró una voz sólida, mantuvo la habitual sobriedad de sus conciertos, dejando que fueran las canciones y la poesía las que expresaran aquello que apenas necesitó explicar con palabras.
Amanda Jara, hija de Víctor Jara y presidenta de la Fundación que lleva el nombre del músico chileno participa estos días en distintos actos en Barcelona relacionados con actividades de la institución que dirige. Amanda Jara habla desde una vida atravesada por la resistencia y la necesidad de mantener vivo un legado familiar y artístico, pero se presenta ante todo como una mujer consciente del mundo que habita, alejada de cualquier voluntad de construir una imagen heroica de sí misma.
Violeta y Gilbert. Una historia de amor, locura y música, de Patricia Díaz-Inostroza, reconstruye en formato de novela de no ficción la relación entre Violeta Parra y el antropólogo suizo Gilbert Favre. Publicado por Pehuén en 2026, el volumen aporta nuevos antecedentes sobre el primer encuentro de la pareja y aborda la presencia del desamor en algunas composiciones de la artista chilena.
La cantautora cubana Liuba María Hevia dará a conocer su nuevo trabajo, integrado por once canciones dedicadas a la memoria, el amor, la patria, la migración y la esperanza, en un concierto el 19 de septiembre de 2026 en el Ateneo de Madrid. El disco cuenta con las colaboraciones de Ana Belén, el gaitero Hevia y Marisa Valle Roso, y combina sonoridades cubanas y caribeñas con la trova, el blues, el country, la música asturiana y elementos de cámara contemporánea. El primer sencillo, Amada tierra mía, se publicará el 18 de septiembre.
La cantante y compositora hispano-argentina Marcela Ferrari presenta 30th (del disco que nunca salió), un proyecto de pop rock grabado en los años noventa que permaneció guardado durante tres décadas. Tras recuperar las cintas originales, digitalizar el material y completar las grabaciones, Ferrari ha iniciado la publicación de los nueve temas que integran el álbum, cuya edición completa está prevista para el 30 de diciembre de 2026. Los sencillos Carnavaleando y Cada mañana fueron publicados el 10 y el 28 de agosto, respectivamente.