Llevantina
a l’abrandar-se la llum clara en l’horitzó
sentia en somnis les paraules de l'amant
que va deixar-la sola i trista en el dolor.
Ai, on és el meu amor?
que no el tinc en la mirada!
Què s’ha fet del jurament
i l’encís de ses paraules?
Ai amor, perquè has fugit de mi?
"Confia amb les paraules que jo et dic",
li deia l’estimat encès d’amor,
"El món el veig amb tu
molt més bonic, molt més bonic.
Et vull amada, vora del cor"
"Escolta, bonica,
tu ets la donzelleta més amada.
Escolta, bonica,
tu no seràs de mi mai oblidada.
No oblidis tu, no oblidis tu,
l’amor més constant.
No oblidis tu, no oblidis tu,
l’amor pur i sant.
Llevantina! Llevantina!
Et seré sempre fidel
i als meus ulls veuràs un cel
revivint el goig de la pau divina.
Llevantina, creu en mi"
La donzella enamorada
resta trista i tota sola
perquè es veu abandonada
de l’amant i es desconsola.
I vençuda d’enyorança,
per calmar el seu sofrir
prefereix, sense esperança,
morir!
La cantautora de Tortosa repasa el significado de su nuevo triple álbum, explica el simbolismo de Groenlàndia, reivindica el papel del BarnaSants en su trayectoria y recuerda el concierto con el que clausuró la 31ª edición del festival junto a la Banda de Música de La Sénia.
El nuevo libro Mig segle vora el drac. Una història del grup Falsterbo de Miquel-Lluís Muntané reconstruye más de medio siglo de trayectoria de Falsterbo, uno de los grupos fundamentales —y el más longevo— de la Nova Cançó, y, a través de su historia, recupera una parte esencial de la memoria musical y social de Cataluña.
El Cancionero y Discografía de Violeta Parra, impulsado por cancioneros.com, continúa siendo una de las investigaciones documentales más importantes dedicadas a la universal artista chilena. Cuatro años de investigación permitieron recuperar 520 canciones, reconstruir su discografía, corregir numerosos errores históricos y fijar datos fundamentales sobre una de las figuras esenciales de la música latinoamericana.
La actriz Tilda Espluga y el guitarrista griego Manolis Androulidakis estrenan en Cataluña un espectáculo que une literatura y música para conmemorar los ochenta años de Zorba el griego, dentro de la programación del festival Perifèria Cultural.