This Morning I Am Born Again
I no longer look for heaven in your deathly distant land
I do not want your pearly gates don’t want your streets of gold
This morning I was born again and a light shines on my soul
This morning I was born again, I was born again complete
I stood up above my troubles and I stand on my two feet
My hand it feels unlimited, my body feels like the sky
I feel at home in the universe where yonder planets fly
This morning I was born again, my past is dead and gone
This great eternal moment is my great eternal dawn
Each drop of blood within me, each breath of life I breathe
Is united with these mountains and the mountains with the seas
I feel the sun upon me, it’s rays crawl through my skin
I breathe the life of Jesus and old John Henry in
I give myself, my heart, my soul to give some friend a hand
This morning I was born again, I am in the promised land
This morning I was born again and a light shines on my land
I no longer look for heaven in your deathly distant land
I do not want your pearly gates don’t want your streets of gold
And I do not want your mansion for my heart is never cold.
El músico y compositor venezolano Henry Martínez murió este 2 de octubre, según informó su familia a través de un comunicado en redes sociales. Autor de más de 200 canciones, su obra fue interpretada por voces como Pablo Milanés, Martirio, Marc Anthony, Jerry Rivera, María Teresa Chacín, Cecilia Todd y Gualberto Ibarreto.
El músico argentino Milo J lanza La vida era más corta, un álbum doble donde se cruzan el folklore argentino y los sonidos urbanos contemporáneos, en una obra que reúne a varias generaciones y cuenta con colaboraciones destacadas como las de Mercedes Sosa y Silvio Rodríguez.
Tras más de quince años de amistad y colaboraciones esporádicas, la actriz y cantante española Leonor Watling y el músico y productor estadounidense Leo Sidran publican Leo & Leo, un álbum conjunto disponible en plataformas digitales, CD y vinilo. El proyecto, con colaboraciones de Jorge Drexler, Kevin Johansen y Javi Peña, se acompaña de una gira internacional junto a The Groovy French Band.
La cantautora catalana Ariadna Veas publica su primer álbum, Bajo tierra, un disco autoeditado de ocho canciones en catalán, español e inglés, donde confluyen el folk, la sensibilidad poética y una profunda conexión con la naturaleza.
El cantautor y poeta extremeño Pablo Guerrero, autor de A cántaros, murió a los 78 años en Madrid tras una larga enfermedad; su obra unió canción, poesía y compromiso político durante más de medio siglo.