Cançó de bressol per a un nen de 100 anys
i ens trobarem les bruixes pel camí
per preguntar amb la mà aixecada
si de veritat el sol es diu Lorenzo
i és un mal parit que no vol dormir.
Vaig buidar la nevera
la nit que vaig somiar amb la meva mare
dient-me que no estava prim
però que la meva mirada
li recordava el cul d'un got mig buit.
Ahir va fer 100 anys que no sortia de festa
amb les ulleres de pasta i em vaig quedar veient
com se m'enduia el vent.
Fes com si, com si fos l'últim cop amb mi.
Deixa'm d'estimar mentre estiguis dormint.
Hi ha coses que no volen dir res
dins d'una cançó.
Però jo vull que la gent s'emprenyi amb mi
si em diu: però què és això que estàs cantant
com si fos una cançó de bressol
per a un amor feliç
que es va quedar dormint.
Fes com si, com si fos l'últim cop amb mi.
Deixa'm d'estimar mentre estiguis dormint.
(2013)
La cantautora mexicana Natalia Lafourcade actuó en solitario ayer domingo en el Liceu de Barcelona en el marco del Suite Festival, en un concierto cargado de emoción radical, depuración estilística, mestizaje sonoro, dramaturgia íntima y canción de autor en estado puro. Sílvia Pérez Cruz fue su invitada en sensible abrazo musical.
La exposición Cómo diseñar una revolución: La vía chilena al diseño, que podrá verse en el Disseny Hub Barcelona del 2 de julio al 16 de noviembre de 2025, recupera a través de 250 piezas —incluyendo las portadas de discos de la Nueva Canción Chilena— el papel fundamental del diseño gráfico e industrial en el proyecto de transformación social impulsado por Salvador Allende.
El 22 de julio, más de una docena de artistas se reunirán en Barcelona para rendir tributo a Dioptria, la obra más emblemática de Pau Riba y una de las más referenciales para la Nova Canço. Con la implicación de sus hijos; De Mortimers, la banda que lo acompaño los últimos 20; y nombres como Maria del Mar Bonet, Roger Mas, Pascal Comelade, Oriol Tramvia o Rita Payés; el concierto se plantea como una celebración única de su legado.
El periodista e investigador cubano Humberto Manduley presenta La memoria girando en la luz: Santiago Feliú en mis recuerdos, un libro que rescata la figura del trovador cubano desde la memoria personal, recorriendo su obra, sus influencias y su lugar en la canción de autor contemporánea.
Camila Guevara, joven artista cubana de 24 años nieta de Pablo Milanés y del Che Guevara, ha iniciado su carrera musical con el disco Dame flores, tras un año marcado por la pérdida de su madre, su abuelo y su padre, Camilo Guevara. A pesar del dolor, su voz y su música la han sostenido, componiendo desde emociones intensas y personales.