Joc de bales
No hi ha passat, futur sí. Tot present totalment per descobrir. Però en eixe barri, que com vestit capgirem, adults vivim al marge de tot, del temps.
Mirem a l’altre costat quan passa la dona de més de noranta anys. Bastonet en mà, bastonet en mà. «Com que som gent diferent. A mi això mai no em passarà. Mai no em passarà».
Ella va ser jove, en va tindre vint-i-u. Com tu, el teu cos, fruita llisa i verda, com tu et faràs vell, vella et faràs.
Cau, cau. Ens costa d’encaixar. Panses del raïm. Creiem que sempre pujarem el cim.
Jugar, primer la llavor, després el brot. Enjogassar el tronc, branques, fulles, la flor.
Jugar, assaborir la saó. Amb la maduresa vindrà la dolçor.
Jugar saber que la terra dorm, l’aire somia, la mar desperta. Saber que caurem finalment, que a la terra tornarem.
Mirem a l’altre costat quan passa la dona amb més de noranta anys. Bastonet en mà. «Això a mi no em passarà».
Jugar saber que la terra dorm, l’aire somia, la mar desperta. Saber que caurem finalment, que a la terra tornarem.
Miguel Poveda hizo suyo el Gran Teatre del Liceu de Barcelona —uno de los grandes Teatros de la Ópera del mundo— en su concierto Distinto del 15 de Octubre, en el marco de la edición de 2025 del "Festival Jazz Barcelona".
El músico argentino Milo J lanza La vida era más corta, un álbum doble donde se cruzan el folklore argentino y los sonidos urbanos contemporáneos, en una obra que reúne a varias generaciones y cuenta con colaboraciones destacadas como las de Mercedes Sosa y Silvio Rodríguez.
La cantante y compositora catalana Joana de Diego lanza un trabajo que une poesía y música de raíz, con textos de Juan Gelman, Salvador Espriu, Josep Palau i Fabre y Alberto Szpumberg, y una fusión sonora que transita entre Argentina, Brasil y el Mediterráneo.
La compositora Antía Muíño y el pianista Abe Rábade —ambos gallegos— publican un doble single con forma de EP, donde se cruzan el folk, el jazz y el pop neoclásico como puente entre dos sensibilidades musicales que se conocen desde hace años.
El ícono del rock argentino y el exlíder de The Police unen voces en In the City, una colaboración inesperada y emotiva, grabada entre Buenos Aires y Miami. La canción, escrita por García y cantada a dúo con Sting, rescata el espíritu urbano y melódico de ambos artistas.