Lolita
a l'institut on fas COU, a Les Corts,
i amb quatre mots contundents i sonors
et fes vibrar dins de la malla elàstica,
com em plauria de dir-te "fantàstica"
tot ensenyant-te els meus bíceps i el tors
i anar els dos sols dalt, a la biblioteca,
a practicar la gimnàstica sueca.
Ai si sabés ballar sol a la pista,
sense cap tall ni posar-me vermell,
i amb el cap alt i mig moll el cabell
fer-te l'ullet i no perdre't de vista,
com em plauria que un xic narcisista
te m'arrambessis amb tacte de pell
i al meu estudi, al sofà, a mitja llum,
treure't el suèter, empudegat de fum.
Ai si jo fos creatiu a una agència
que fes anuncis de colònies de preu
i calgués en un càsting trobar un cos com el teu,
la imatge exòtica de l'adolescència
com em plauria multiplicar l'audiència
amb tu a tota pantalla, posant dolça la veu,
i gravar en una cinta com em fas una dansa
i passar-la sovint, fins que acabi gastant-se.
Ai si jo fos oficial en un banc,
plegar a les tres i a les tardes de juny
veure't sortir de la classe, de lluny,
seguir-te un tros, avançar-te pel flanc,
com em plauria, en un bar massa blanc,
veure com beus i al carrer que retruny
'nar-te al darrera tot un vespre complet,
noia impossible, disfressat de voyeur.
El Cancionero y Discografía de Violeta Parra, impulsado por cancioneros.com, continúa siendo una de las investigaciones documentales más importantes dedicadas a la universal artista chilena. Cuatro años de investigación permitieron recuperar 520 canciones, reconstruir su discografía, corregir numerosos errores históricos y fijar datos fundamentales sobre una de las figuras esenciales de la música latinoamericana.
La actriz Tilda Espluga y el guitarrista griego Manolis Androulidakis estrenan en Cataluña un espectáculo que une literatura y música para conmemorar los ochenta años de Zorba el griego, dentro de la programación del festival Perifèria Cultural.
El pasado 18 de julio de 2026 se reunieron 11 comparsas de todo el territorio español en la pequeña localidad de Palau-Solità i Plegamans, a 25 km de Barcelona. Una concentración carnavalera uruguaya que finalizó con un concierto de todo un referente de este género musical afrouruguayo, Eduardo Da Luz.
Paripé publica Pájaro azul. Cartas desde el exilio, un volumen que reúne las cartas que Mercedes Sosa escribió entre 1978 y 1981 durante su exilio forzado. Editado por Araceli Matus, Agustina Pérez Rial y Graciela Goldchluk, el libro ofrece una mirada inédita sobre la dimensión más íntima de la cantante y da origen también a un documental y una exposición.
El cantautor extremeño Miguel Ángel Gómez Naharro presenta un nuevo EP compuesto por cinco canciones editado en CD y vinilo. Inspiraciones reúne composiciones propias con colaboraciones de distintos músicos y textos que abordan desde la vida en la gran ciudad hasta las relaciones humanas y la reflexión sobre el mundo actual.