Cançó de bressol (la flor del malson)
comença el somni, els ulls tancats.
L’últim espasme et recorda el teu llit,
la brisa mansa et porta dins la nit.
Corbs i petxines, pardals i mussols;
peixos sense espines, tabals i cargols.
Llum blanca i seca com un núvol trist;
somriures càlids són parets que es desfan.
Mira aquest nen!
Ve a buscar el teu alè, no ho vull pas!
Mira aquest ram!
Et torna el tou dels teus dits.
Mira la por!
Ve a tallar els teus pits, et fa mal!
Mira la sang!
Brolla de tu o de mi.
Maten la mare, mutilen els teus.
Caus pel barranc però no pots cridar!
Et persegueixen però no et pots moure;
la por se’t menja, ni miratge d’oasi.
Prou de malson!
Ja n’estic fart de patir, vull dormir!
Sí, vull dormir!
Sentir la pau prop de mi.
La son torna a besar els meus ulls.
No vull fugir, només descansar.
Demà el sol cremarà els nostres ulls.
Somnis dolços esperen dins el coixí.
La cantautora mexicana Natalia Lafourcade actuó en solitario ayer domingo en el Liceu de Barcelona en el marco del Suite Festival, en un concierto cargado de emoción radical, depuración estilística, mestizaje sonoro, dramaturgia íntima y canción de autor en estado puro. Sílvia Pérez Cruz fue su invitada en sensible abrazo musical.
La exposición Cómo diseñar una revolución: La vía chilena al diseño, que podrá verse en el Disseny Hub Barcelona del 2 de julio al 16 de noviembre de 2025, recupera a través de 250 piezas —incluyendo las portadas de discos de la Nueva Canción Chilena— el papel fundamental del diseño gráfico e industrial en el proyecto de transformación social impulsado por Salvador Allende.
El 22 de julio, más de una docena de artistas se reunirán en Barcelona para rendir tributo a Dioptria, la obra más emblemática de Pau Riba y una de las más referenciales para la Nova Canço. Con la implicación de sus hijos; De Mortimers, la banda que lo acompaño los últimos 20; y nombres como Maria del Mar Bonet, Roger Mas, Pascal Comelade, Oriol Tramvia o Rita Payés; el concierto se plantea como una celebración única de su legado.
Con nuevas mezclas de Steven Wilson y el concierto completo en el Carnegie Hall de 1970, Still Living in the Past amplía el histórico recopilatorio de Jethro Tull y ofrece una inmersión exhaustiva en su primera etapa, entre el blues, el folk y el rock progresivo.
El periodista e investigador cubano Humberto Manduley presenta La memoria girando en la luz: Santiago Feliú en mis recuerdos, un libro que rescata la figura del trovador cubano desde la memoria personal, recorriendo su obra, sus influencias y su lugar en la canción de autor contemporánea.