País estrany
és tan petit, i alhora és tan gran
i encara que ningú et coneix ho entén del tot
jo no he trobat al món un lloc millor
I aquesta llengua estranya
és tan tossuda i no es resigna a ser oblidada
ets filla i mare, ets germana i confident
la ploma amb la que escric els meus anhels
I no sempre ens en sortim,
no sempre fem el cim
però malgrat tot seguim
És el meu petit trosset de terra
en la victòria i també en la derrota
i sé que em trencaràs el cor
però et seguiré estimant
fins que em porti la mort
És el meu petit trosset de vida
els que han vessat la sang aquí ens miren
i no, no parlo de l'orgull
no parlo l'honor
jo parlo de l'amor
Aquest país cansat
s'ha agenollat tants cops però vol volar
potser aquest món és massa gran pels cants petits
però el cor no se sap rendir, només lluitar
El músico argentino Milo J lanza La vida era más corta, un álbum doble donde se cruzan el folklore argentino y los sonidos urbanos contemporáneos, en una obra que reúne a varias generaciones y cuenta con colaboraciones destacadas como las de Mercedes Sosa y Silvio Rodríguez.
El músico y compositor venezolano Henry Martínez murió este 2 de octubre, según informó su familia a través de un comunicado en redes sociales. Autor de más de 200 canciones, su obra fue interpretada por voces como Pablo Milanés, Martirio, Marc Anthony, Jerry Rivera, María Teresa Chacín, Cecilia Todd y Gualberto Ibarreto.
Miguel Poveda hizo suyo el Gran Teatre del Liceu de Barcelona —uno de los grandes Teatros de la Ópera del mundo— en su concierto Distinto del 15 de Octubre, en el marco de la edición de 2025 del "Festival Jazz Barcelona".
Tras más de quince años de amistad y colaboraciones esporádicas, la actriz y cantante española Leonor Watling y el músico y productor estadounidense Leo Sidran publican Leo & Leo, un álbum conjunto disponible en plataformas digitales, CD y vinilo. El proyecto, con colaboraciones de Jorge Drexler, Kevin Johansen y Javi Peña, se acompaña de una gira internacional junto a The Groovy French Band.
La cantautora catalana Ariadna Veas publica su primer álbum, Bajo tierra, un disco autoeditado de ocho canciones en catalán, español e inglés, donde confluyen el folk, la sensibilidad poética y una profunda conexión con la naturaleza.