Poema inesperat
si em sents distant, si em veus absent
o un xic distret,
no pensis que no estic a prop
si em dius: «Et vull»
però és que la vida et fa bromes de mal gust
i el temps d'oblit no es fa mai curt,
i el dubte creix a mesura que passen els anys.
Però estic inquiet,
perquè no sé,
què em mou a escriure aquest poema inesperat.
Perdona, amor,
aquesta veu que a voltes s'alça
sens motiu,
aquest somriure un poc forçat
que no somriu,
el bes de gel que no et mereixes quan me'n vaig
i la tristor que has descobert,
si per excusa et dic: «avui estic cansat».
Perdona, amor,
potser serà,
que entre els llençols se m'hi ha colat la soledat.
Perdona, amor,
però aquesta nit vull demanar-te
un poc de temps,
vull navegar en la teva pell
sense recel,
no vull fer mal als teus pocs anys intuïtius
donem-nos temps
que el temps dirà
el que és etern, el que és fugaç.
Perdona, amor,
potser serà
que avui el vent mou pels terrats
els meus trenta anys.
La película documental dedicada a Fito Páez propone un recorrido íntimo y en primera persona por más de cuatro décadas de vida y trayectoria artística del músico argentino. Dirigida por Matías Gueilburt y construida a partir de más de un año de seguimiento, material de archivo inédito, actuaciones y conversaciones personales, la producción se estrenará mundialmente el 3 de septiembre en Netflix.
El cantautor español Pedro Pastor ha tenido que suspender los conciertos que tenía programados durante agosto en Estados Unidos después de que no le haya sido concedido el visado de trabajo.
Las plataformas digitales democratizaron el acceso a la música y multiplicaron las posibilidades de publicación para miles de artistas. Sin embargo, dos décadas después de su irrupción, el mercado parece avanzar hacia una dirección inesperada: los éxitos son cada vez más locales, los algoritmos refuerzan las fronteras culturales y, salvo los artistas mainstream, resulta cada vez más difícil descubrir en nuestros escenarios a músicos procedentes de otros países, especialmente cuando deben cruzar un océano.
El cantautor, escritor e intelectual italiano Francesco Guccini, autor de canciones fundamentales como Auschwitz, La locomotiva (La locomotora) o L’avvelenata (La envenenada), ha fallecido a los 86 años. Durante cerca de medio siglo, Guccini construyó una obra estrechamente vinculada a la memoria, la historia, el compromiso social, la literatura y una particular manera de observar las relaciones humanas y el paso del tiempo.