Recepta de cuina
se’l renta bé per si està brut,
se li don llet amb un embut
cada tres hores;
a poc a poc s’anirà fent
ben rodonet i ben lluent
i convindrà a l’estiu següent
dur-lo als afores.
Quan als deu anys sigui rebel,
quan als dotze anys li surti el pèl,
quan als quinze anys li sobri zel
gireu-lo amb traça:
ha d’amansir-se amb algun joc,
dormir nou hores com un soc,
de res ni massa ni molt poc,
ni poc ni massa.
Arrebosseu-lo a certa edat
amb dos-cents grams d’urbanitat,
i si amb diners el feu daurat
quin bon aspecte!
Un rajolí d’estomacal
quan trobarà muller com cal,
i un all sencer quan farà el salt,
i ja és perfecte.
Llavors fregiu-lo lentament,
anys i més anys, que vagi fent,
fins que no em quedi un pensament
de suc ni aroma;
llavors serviu-lo en plats daurats
crideu a taula als convidats
i tots diran extasiats:
és l’home, és l’home!
I sinó us surt com està escrit
no es culpa vostra ni és l’oblit,
que la recepta que us he dit
és garantida.
Però a vegades n’hi ha un que és dur,
no es deixa coure per ningú
i és tan tossut que vol ser algú
tota la vida!
La película documental dedicada a Fito Páez propone un recorrido íntimo y en primera persona por más de cuatro décadas de vida y trayectoria artística del músico argentino. Dirigida por Matías Gueilburt y construida a partir de más de un año de seguimiento, material de archivo inédito, actuaciones y conversaciones personales, la producción se estrenará mundialmente el 3 de septiembre en Netflix.
Las plataformas digitales democratizaron el acceso a la música y multiplicaron las posibilidades de publicación para miles de artistas. Sin embargo, dos décadas después de su irrupción, el mercado parece avanzar hacia una dirección inesperada: los éxitos son cada vez más locales, los algoritmos refuerzan las fronteras culturales y, salvo los artistas mainstream, resulta cada vez más difícil descubrir en nuestros escenarios a músicos procedentes de otros países, especialmente cuando deben cruzar un océano.
El cantautor, escritor e intelectual italiano Francesco Guccini, autor de canciones fundamentales como Auschwitz, La locomotiva (La locomotora) o L’avvelenata (La envenenada), ha fallecido a los 86 años. Durante cerca de medio siglo, Guccini construyó una obra estrechamente vinculada a la memoria, la historia, el compromiso social, la literatura y una particular manera de observar las relaciones humanas y el paso del tiempo.
El trovador cubano Silvio Rodríguez abrió el 1 de septiembre en el Gran Teatre del Liceu de Barcelona su nueva gira por el Estado español con un concierto de 22 canciones que fue creciendo paulatinamente hasta desembocar en una sucesión final de clásicos. A punto de cumplir 80 años, Rodríguez mostró una voz sólida, mantuvo la habitual sobriedad de sus conciertos, dejando que fueran las canciones y la poesía las que expresaran aquello que apenas necesitó explicar con palabras.