L'amant
ja ens ha passat el temps de la rialla,
no em demanis que em quedi, me n’aniré
sortiré del teu llit per dormir a la palla.
Ens movem com les pedres del rompent
sota l’onada veiem un ball estrany
al compàs d’un ritme tan antic com la gent,
i al trenta-u celebrem l’entrada del nou any.
Me’n vaig del teu costat, queda’t amb la memòria,
sé tot el que diràs al teu pròxim amant:
— Veniu sou el primer, podeu cantar victòria,
veniu no tingueu por, celebrem el nou any.
Dins la cambra del seny els últims anys adversos
encara patiré les teves cicatrius,
escriuré poc a poc pensaments, potser versos,
esgotats ja del tot els meus pobres arxius.
El silenci de l’hora, que el sol se’n va
s’amagarà dins meu com un vell criminal,
cantaré per la gana, del qui no té pa
i escalaré el cim ben bé fins dalt.
Miguel Poveda hizo suyo el Gran Teatre del Liceu de Barcelona —uno de los grandes Teatros de la Ópera del mundo— en su concierto Distinto del 15 de Octubre, en el marco de la edición de 2025 del "Festival Jazz Barcelona".
El músico argentino Milo J lanza La vida era más corta, un álbum doble donde se cruzan el folklore argentino y los sonidos urbanos contemporáneos, en una obra que reúne a varias generaciones y cuenta con colaboraciones destacadas como las de Mercedes Sosa y Silvio Rodríguez.
La cantante y compositora catalana Joana de Diego lanza un trabajo que une poesía y música de raíz, con textos de Juan Gelman, Salvador Espriu, Josep Palau i Fabre y Alberto Szpumberg, y una fusión sonora que transita entre Argentina, Brasil y el Mediterráneo.
Casi cuatro décadas después de su estreno en Ámsterdam, la cantata Dialecto de Pájaros del compositor Patricio Wang revive en Chile con una versión revisada por su autor. Una obra mística y vanguardista que regresa para cerrar un ciclo pendiente en la historia musical de Quilapayún y Patricio Wang.
El Consulado General de Chile y la Alcaldía de La Paz inauguraron este jueves una placa en el Hostal Naira —antigua Peña Naira—, en la calle Sagárnaga, para recordar la estancia de Violeta Parra en Bolivia en 1966, cuando habría compuesto su célebre canción Gracias a la vida.