Fernanda (o Enriqueta)
Una mania de vell minyó, jo ja m'hi he acostumat,
així distrec una soledat als accents d'aquesta cançó.
Quan penso en la Fernanda, trempo sense mandra;
quan penso en la Roser trempo també;
quan penso en Leonor, Déu meu! Trempo millor;
però si penso en la Rut, no trempo ni ajagut.
La trempera, papà, no es pot encarregar.
És aquesta mascla cantarella, viril, bastant antiga,
que retruny dins de la garita de la valenta sentinella.
El mal humor sap enganyar, la vida s'enlluerna,
tot vigilant la gran llanterna, canta així el guardià del far.
Ja ha resat, la tarda cau, però té l'ànima trista,
canta així el seminarista, agenollat com un esclau!
Al monument on he vingut a visitar la tomba
vaig sentir fort com una bomba, canta el soldat desconegut.
I posaré un punt final a aquest cant salutari,
tot suggerint als solitaris de fer-ne un himne nacional.
[Enriqueta. Versió de Miquel Pujadó]
Sóc un vell i trist conco, i no
tinc gens de companyia,
però em consolo cada dia
al ritme d’aquesta cançó:
Quan penso en l’Enriqueta,
se’m posa ben dreta.
Quan penso en la Raquel,
m’apunta al cel.
Quan penso en la Cristina,
renoi com se m’empina!
P’rò penso en la Consol
i ja no aixeca el vol.
Trempar o no trempar,
no sempre es pot triar.
Aquesta mascla cantarella
de molt viril collita
ressona dins de la garita
on s’avorreix el sentinella:
Està pansit com un xiprer
i, enmig de la galerna,
tot vigilant la gran llanterna,
així canta el vell faroner:
El seu reclinatori és dur,
la cel.la és fosca i trista
i entona això el seminarista
de nit quan no el sent pas ningú:
Arc del Triomf, a tu he vingut
per revifar la flama
i em fa plorar sentir com brama
el bon soldat desconegut:
I penso posar el punt final
a uns versos lapidaris
tot suggerint als solitaris
que en facin l’himne nacional:
Quan penso en l’Enriqueta…
(1972)
Ayer falleció en el Hospital Josep Trueta de Girona el gestor cultural y poeta italiano Sergio Secondiano Sacchi (Milán, 1948), una de las mentes más brillantes y creativas vinculadas al histórico Club Tenco, institución fundamental en la defensa y promoción de la canción de autor.
El cantautor catalán Joan Manuel Serrat recibirá la máxima distinción académica de la UNCUYO en marzo, en una visita de tres días que incluirá un concierto homenaje con la Orquesta Sinfónica y un encuentro abierto con el público. La resolución destaca su compromiso con la libertad, la diversidad cultural y los derechos humanos.
La cantautora siciliana Carmen Consoli cantó ayer 22 de febrero en Paral·lel 62 de Barcelona dentro del Festival BarnaSants, en un concierto de doble estreno: la presentación en Barcelona de su nuevo disco Amuri Luci (Amor Luz) y su memorable encuentro en el escenario con la Orquestra de Músiques d’Arrel de Catalunya (OMAC).
El cantautor valenciano Raimon presenta Aquest jo que jo soc (Este yo que yo soy), una extensa biografía escrita por Miquel Alberola que recorre su trayectoria vital y artística desde la infancia en Xàtiva hasta su despedida de los escenarios en 2017. El volumen propone una mirada amplia y matizada sobre una figura esencial de la canción de autor europea.
Ya está disponible al completo Directo en Casa Astor (Ventilador Music, 2026), el nuevo EP en directo de Raquel Lúa. Se trata de un trabajo breve e íntimo, integrado por tres versiones grabadas en vivo a finales de 2025 en la Casa Astor de Barcelona, donde la artista ofreció una interpretación cercana y especialmente emotiva de tres de sus canciones más emblemáticas: Hache, Reguero de Luz y La Saeta.