L’amor feliç mai no ha existit
a l’home, ni la força
ni la feblesa, ni el seu
cor i, convençut
d’obrir els seus braços, l’ombra
que fa és la d’una creu.
I, quan vol agafar
el seu goig, el desfà.
Sa vida és un estrany
i dolorós divorci.
L’amor feliç mai no ha existit.
La vida se li assembla
a aquells soldats sense armes
que havien equipat
per a un altre destí.
De què els podrà servir
llevar-se de matí,
si al vespre es trobaran
incerts i desarmats?
Digues, doncs, “vida meva”
tot contenint les llàgrimes.
L’amor feliç mai no ha existit.
Bell amor meu, tendre amor meu,
el meu esquinç,
et porto dintre meu
com un ocell ferit,
i aquells no en saben res
i ens van mirant passar
per repetir després
aquests mots que he trenat
i que, pels teus grans ulls,
moriren tot seguit.
L’amor feliç mai no ha existit.
Quan has après a viure,
et trobes que ja és tard.
Que plorin dins la nit
alhora els nostres cors.
Pagar una esgarrifança
ens pot costar molts planys.
Que en calen, de dissorts
per qualsevol cançó!
Que en calen, de sanglots,
per una melodia!
L’amor feliç mai no ha existit.
Adaptació: Miquel Pujadó
La cantautora chilena Elizabeth Morris presenta un nuevo trabajo discográfico marcado por la grabación orgánica, la sencillez como eje creativo y un enfoque profundamente emocional, con colaboraciones de Joe Vasconcellos y José Seves.
La cantante mexicana Lila Downs recibirá el galardón el 20 de julio en Cartagena, en el marco del festival La Mar de Músicas, como reconocimiento a una trayectoria artística que ha tendido puentes entre culturas, lenguas y tradiciones musicales desde una mirada profundamente comprometida.
El cantautor argentino, radicado desde joven en Costa Rica, Adrián Goizueta, murió a los 74 años. Compositor, intérprete, docente y productor cultural, fue una referencia central en la renovación de la música latinoamericana contemporánea en el país.
La colección Antología Isabel Parra: 1966–1972 recupera seis títulos fundamentales de la cantautora chilena, reeditados por primera vez en formato vinilo con sonido remasterizado y un cuidado editorial integral, dentro del primer proyecto de rescate musical de Colección Amerindia, nuevo sub-sello de Aula Records.
El músico y cantante Salvador Escribà, figura central de las fiestas populares en Cataluña y fundador del sello Salseta Discos, murió a causa de un ictus. Su trayectoria está ligada tanto a la música de baile como al impulso decisivo del rock catalán.